ninnej

Alla inlägg under juni 2010

Av ninnej - 14 juni 2010 08:19

sådär! Då var lillsyrran skjutsad till skolan, och jag sitter här och slurpar i mig frukost. Skall egentligen väga min måndags-morgonena, men idag blir det inte så. (Är ju inte hemma... än)


HAHA! Igår var jag och Lerke (lillsyrran, mycket lättare med namn) i stallet igen hur länge som helst och red. Jag fick rida hennes D-ponny Vagant, som är en UNDERBAR ponny! Han fick mig att känna mig trygg och säker, och han är så bra så bra. Lerke red Sunshine, som också är en fantastisk ponny.

Men! Planen är att jag skall "tävla" i "blåbärshoppningen" här i Ulricehamn, och då var det bra att lära sig lite mer än att traska runt i skogen. Jag har ju ridit förut, men inbillar mig att jag vart med om såpass många skräckupplevelser med hästar i vild galopp att jag liksom lagt det på hyllan. Det med fart och sånt. Något har i alla fall sagt "klick" i mitt huvud, eftersom jag numera gillar och köra bil, och rida fort... Wooot? Kan ju nämnas att jag inte har å mycket emot att hänge uppe under taket på en stege och måla längre hellre. Snacka om personlig utveckling!


Hur som helst. För att tävla i blåbärshoppning skall man hoppa 40 cm, och då gärna i galopp eftersom det är lättare för hästen att hoppa då.

Jag var jättestolt när jag hoppade över et första hindret, då Vagant hoppade istället för att bara gå över liksom.

Och sen blev det högre och högre. Hoppade också 40 cm. Haha.


Nu kankse det räcker med hästsnack?

Mjeh... Vi red ut i skogen eftersom en anan hästägare ville longera (vet inte hur det stavas) sin häst.

Då kom vi överens om att vi skulle galoppera i en brant uppförsbacke...

Det jag inte tänkte på var att båda hästarna gärna tävlar sig emellan. Så det blev galopp! Det gick fasansfullt fort, och vi hade väldigt minimal kontroll. Hela tiden hörde jag Lerkes röst "Ner med rumpan, sitt ner, Linnea!!" som ropade efter, bredvid, framför mig.

MEN jag satt kvar, fick stopp på djuret och skrattade så jag höll på att kissa på mig. Något så underbart! Jag hade liksom äntligen tagit ett stort steg till att bli en bättre ryttare, och jag känner mig superstolt och längtar tills nästa gång jag får rida! :)

Jag galopperade mycket lugnare och mer kontrollerat på ridbanan sedan, där Lerke övertalade mig att prova hoppet i galopp! And so I did!


Superkul. Lalalalala. Hade nog världens bästa ridlärare (Lerke), och kände mig verkligen duktig. Hon är så bra den tjejen!!!!


Mamma lyckades filma när jag hoppade i trav, men man kan väl knappast kalla det hopp!! Haha. Lite blandade känslor som jag tittar på den filmen. Shit, vad duktig jag egentligen är, fast GUD så låga hinder XD Haha. Menmen. Kan försöka lägga upp den här. Den är ju rolig. Och det är lite av en succes för mig skall ni veta.


Blåbärshoppning - Here I come!! XD


Kram

Av ninnej - 14 juni 2010 07:46

Mysigt!! :) en trött vovve i sängen är inte fel. Nu blir det att skjutsa Lerke till skolan och sedan åka hem till göteborg! Där kommer jag få träffa Karl! XD skriver mer sen om gårdagens ridning. Bla.a att jag galopperade för typ förstå gången och hoppade!! Kände mig galen. XD sjukt kul var det i alla fall. Tack Lerke. <3

 
Av ninnej - 13 juni 2010 09:14

God morgon! Blev lite sovmorgon idag med. Men när jag tittar ut ser jag att det är fint väder! Vilket innebär att det går jättebra att måla XD jaja. Ligger i sängen och bloggar från mobilen. Kunde nog bloggat från ipod med, men icke. Igår blev det lite ridning och förhoppningsvis idag med. Utsätter nog min hemfärd tills i morgon eftersom det går att måla.. Vi får se! Ha en bra dag. Kram

 
Av ninnej - 12 juni 2010 14:07

Sned bild. Fattar inte hur man vänder XD Hehe. Här är det nytvättade golvet! Kram.

 
Av ninnej - 12 juni 2010 13:49

Haha. Nu fryser jag om tossingarna.

Jo, jag började måla idag. Jag började måla staketet runt trappan, innan det plötsligt började regna. Sen blev det sol, sen regn. Och hela vägen en kall irriterande vind. Vi beslöt oss för att åka och titta till min lillasysters hästar (jag och min lillasyster), men där borta var det ingen fara. De var lugna och fina.


När jag kom tillbaka plastade jag golvet, och började måla under taket (utomhus). Som sagt blåste det, och innan jag hunnit måla 1 kmv så blåste hinken ner, och sprutade över hela golvet och utöver rabatter och allt som var.

Jag blev aaaaaaningen sänkt, och började spola med mycket vatten. Det gick snabbt bort, men mina gummistövlar var inte täta. Snaaaaaaaaark. Så jag blev blöt. Och kall. Och har delvis gett upp. Delvis tagit en paus.

Hoppas på att kunna sätta igång med staketet igen. Har mensvärk också, så det passar mig bättre att ta't lite lugnt. Hoppas vädret lugnar sig, så man får gjort nåt! (Utan att dö.. :p)


Jaja. Jag fick åtminstone tvättat golvet xD

Kram på er!


Av ninnej - 11 juni 2010 22:46

Såhär blev det plötsligt! Heheh...


Kommentar till MINDRE BRÖST från Sara.
på karls punkt 2 kan jag tillägga att du kan få mer pengar genom att komma hem till jesper å samla ihop lite burkar... du får dock räkna med att de är ganska gamla å äckliga + luktar minst 1 månads gammal pyton.. ;)


Kommentar till MINDRE BRÖST från Jesper
skitsnack, mina burkar luktar tårta!!



Haha! Nu är det att natta lillasyrran som står för dörren ;)

Av ninnej - 11 juni 2010 22:32

Kommentar till MINDRE BRÖST från Karl.
Några tankar..
1. Vi har inte en gemensam kassa.. Inte än i alla fall. Den kan gärna vara gemensam när du har blivit tandtekniker och tjänar 200kr i sekunden. ;)
(Man jag skall inte låta dig svälta tills dess)
2. Panta burkar är kanon när man har grannar som festar 150 burkar falcon 50cl 3,5:or varje vecka. Dessa kan man hämta varje fredagsmorgon i soprummet. (Frågan är om de festar varje torsdag kväll eller om de städar ur lägenheten från förra fredagen..)
3. Jag kommer sakna dina bröst, om de skulle bestämma sig för att försvinna helt och hållet.. Men jag kommer alltid älska dig precis som du är!!
4. Det är klart du får städa när det bara är du som är här..
5. Lycka till ikväll!! Puss!!




Vill nog inte tillägga särskilt mycket här. Haha. Rolig läsning, som sedan följs av att min kompis Sara rekommenderar mig att panta burkar hemma hos hennes kille istället. Sara: Det gör jag gärna!! :D

Det är kul att panta burkar, så länge man inte råkar trycka på biståndsknappen :( Eh.. hehe.. XD


God natt, tror jag! Kram





Av ninnej - 11 juni 2010 22:31

Såhär ser buren ut! Erkänn söt? XD kram!

 
Ovido - Quiz & Flashcards