ninnej

Alla inlägg under januari 2011

Av ninnej - 31 januari 2011 16:55

Äntligen sätter jag mig ner och skriver något vettigt!

Detta receptet är nog nästan det godaste jag vet, och jag lovade att jag skulle lägga upp det.. Så här har ni..!

Dessutom går det inte att göra fel, plus att man slänger ihop det på 15 minuter! 


Räcker till ca 2-3 pers.

(3 fina matlådor till mig brukar det bli)


INGREDIENSER:

1 Paket Halloumi (Man kan steka i smör/olja, men jag tycker det går lika bra att steka rakt i stekpannan utan fett)

2 dl Bulgur

1 Grönsaksbuljongtärning

10-15 Soltorkade tomater + några msk av lagen

1 msk fryst, hackad basilika (Funkar ju SJÄLVKLART med färsk också.. Men jag är lite lat)

2 stk vitlöksklyftor (Om man gillar vitlök lika mycket som jag.. Annars. Ta 1 klyfta)


Koka bulgur med buljongen. (Läs hur på paketet)

Skär tomaterna i önskade småbitar/strimlor.

Pressa vitlöken.

Stek Halloumin i tärningar.


Blanda allting i en stor skål.

Ha i några msk av oljan (från de soltorkade tomaterna) plus basilikan och lite peppar.


MUMSELIMUMS! Prova denna ni!

Så SJUKT gott :)


  





Av ninnej - 30 januari 2011 21:47

Ojoj.. här har ni en jollygood video på vad jag gjorde igår!

Tack Loisan för grymt kameraarbete! ;)


Hahah.. Som sagt. Känsliga och konservativa tittare varnas.


Av ninnej - 30 januari 2011 11:13

Louise som var här i går ville så gärna se när en av gerbilerna åt på toarullen, vilket hon aldrig gjorde. Så här: Kung och fosterland... :)


Av ninnej - 30 januari 2011 10:47

God Morgon alla kära och kärlekssökande läsare! 


Jag gjorde något smärtsamt igår.. Louise har filmat det med sin telefon, så det kommer att läggas upp ett litet videoklipp under dagen! :p Känsliga och konservativa tittare varnas!

MÅSTE berätta att jag gått ner ännu ett kilo! ÄNTLIGEN börjar jag närma mig så som jag allra helst vill vara, och det känns så fantastiskt i kroppen! (Förutom att jag är förkyld...) 

Anywho.. Det är awesome.. Hoppas jag kan bli frisk så jag kan börja träna igen.. Saknar att röra på mig..


  Nu har alla 6 bokat biljetter till Sardinien! DET ÄR SÅÅ JÄKLA NICE och jag är helt sprallig i kroppen för jag längtar så mycket... lalalalalalalaaaaa! 

NEJ, nu blir det duschen och sen blir det att leka städerska hemma hos Karl där det skall flyttstädas!


Vill ha sol och värme nu!!


  



Av ninnej - 29 januari 2011 23:52

Av ninnej - 28 januari 2011 18:14

Tappade suget på att blogga nu, då jag fick en ganska allvarlig fråga här på bloggen.. 

Jag gör alltid så gott jag kan.. Är aldrig elak..

Men tydligen har jag uppfattats som elak vid olika tillfällen... (är uppe i 2 nu........) Möh. 

Detta inlägget lät ju helt mongo.


Men hursomhelst.. Skall måla mig och bege mig med min systemet-påse hem till Paulina..! Det blir nog bra...! 


Ha en fin Fredagskväll! För nu är det helg!! ^^

Av ninnej - 28 januari 2011 18:09

I hopp om att min kusin skall få läsa att jag svarat publicerar jag det i ett eget inlägg. Om ni är intresserade kan ni läsa frågan HÄR..


ninnej

Fredag 28 jan 18:08

Hei Daniel!


Ja, jeg sletta kommentaren din fordi jeg syntes at den var jävlig teit. Den andre står jo der. 

At jeg velger å ikke spise kjött og at jeg mener at det blir bedre for dyrene er fakta.. Om jeg hadde kunnet slutte og puste hadde jeg nok gjort det også..


Anywho... Jeg rapporterte ingenting, eller hva du mener...?? 
Det må ha skjedd noe feil. Tror ikke engang jeg vet hvordan man gjör..?
Hvis du er intressert i å löse det, så bare si hva jeg skal gjöre.


Hm. Jeg beklager at du har fölt at jeg har värt bitch.. Det har virkelig ikke värt med vilje. 
Vet ikke hva du vil att jeg skall si, men jeg ber ihvertfall om unnskyldning for att du har fölt det sånn..
Har inget interesse av å väre uvenn med noen..


Jeg har jo liksom prövd å få kontakt med deg.. Men du har blandt annet ikke svart på et brev jeg sendte? Så jeg har trodd at det er sånn du har villet ha det...


Håper du ser dette og svarer igjen.


-Kusina di.

Av ninnej - 27 januari 2011 22:35

Hellu!

Då var man hemma igen.. Denna gången för att stanna över natten. 

Hann precis hem förut och slänga in Lax och potatisklyftor i ugnen och äta upp det... såklart.. Innan jag var tvungen att kuta till bussen.. (Jag hade nog hunnit med en senare buss eftersom jag var där jättetidigt!) 

Jao! Idag mina vänner har jag varit i Chalmers Kårhus ocg haft första repet med kammarkören där! 

Det var jättekul (förutom att min röst var lite väl oengagerad...) och väldigt skönt att få sjunga igen... Träffade många nya människor också. HÄRLIGT!


Nu skall jag slänga in (det är värst vad jag slänger saker hit och dit om dagarna..) min trötta och frusna kropp i duschen innan Jeanne D'Arc kräver min fulla uppmärksamhet i sängen.. RAAWR.... (Chilla, hon har avlagt kyskhetslöfte...) 


  

Vi sa väl RAAAWR gjorde vi inte XD Hahahha... Men nej. Jag är faktiskt schnögg här.. Mjeh.

Ovido - Quiz & Flashcards