ninnej

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av ninnej - 7 juni 2010 21:06

Woppa! Då var vi hemma. Jag och Karlman... Efter att ha varit i Kortedala och skrivit på kontrakt, som våran förhoppningsvis framtida hyresvärd skall lämna in till föreningen, som de måste godkänna. Denna gången är vi ute i så god tid att jag inte alls är orolig!


Det var jätteskoj att se lägenheten igen... Det känns ju såklart inte alls som hemma där än, men det gör det väl inte förrän det är dags att flytta därifrån igen. Som det gör nu... I denna lägenheten! 

Våran största hobby är att flytta. Men om alla byten skall gå såhär smidigt, så är det ju nästan en kul hobby. 

Inflyttning sker under Augusti, och vi har lägenheten from 2010-08-01, och hamnar i en månad av dubbelhyra, men det gör ju att vi kan flytta väldigt lugnt. Och eventuellt måla om osv om vi känner för det, INNAN möblerna åker in. Det kan ju inte bli bättre ;) Då hinner man till och med lista ut vilka saker man vill ha med sig till det nya stället! :) Nu känns det bara roligt! 


"Nu får du avsluta" säger Karl, som plockar ut pizzorna från ugnen. Hehe. Man kan ju inte göra mat varje dag!


Kram på er och god natt!

PS! -På spårvagnen hem förut kände jag mig lycklig. DS. 

Av ninnej - 7 juni 2010 14:34

Hehe. Jag skulle blogga jag. Men jag glömde det. Så nu blir det mario kart med karl istället :) Kram

Av ninnej - 7 juni 2010 10:56

Haha! God morgon!

I går var vi ju som sagt och tittade på en källarlägenhet, som enligt oss båda mer var en snyggt inrett bunker än något annat. Bakom ryggen på han som visade oss den, skakade vi båda ganska hårt på huvudet, och när vi gick därifrån sa vi inte ett ord förrän vi var långt bort. Vi kände oss inte heller helt redo för att bli en del av en grekisk familj! ^^

När vi gick därifrån ringde Emil (vars lägenhet jag kollade på i Torsdags) Och sa att de som tittade på lägenheten i Lördags inte ville ha den, och att den var våran om vi ville ha den! Haha! Vi åkte dit på direkten, och var där kl 22:00! Lite sent, men det var helt lugnt för alla ^^ Det enda var att Karl nu skulle bestämma sig för om vi skall ha den eller inte.

Och på Spårvagnen hem så släppte han "The Magic Words". 

Så idag skall vi skriva kontrakt.

Allting har ju gått jättefort, och vi har verkligen haft "medvind" som mamma kallade det, och jag funderar att använda denna vinden att söka lite jobb också! Full fart. 


Har satt ihop några "Absolute Music" Spellistor. (Det tog emot att lägga till Pernilla Wahlgren och diverse andra låtar, men de finns med i alla fall. Man kanske känner sig tillräckligt knäpp någon dag för att lyssna på henne!)


Absolute 80's


Absolute Music 63


Kom ihåg att det inte är jag som själv har bestämt vilka låtar som skall vara med. Hehe. 80's listan är good tycker jag! ;)


OJ NU HAR VI TVÄTTID! 


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards