ninnej

Alla inlägg under maj 2010

Av ninnej - 31 maj 2010 22:10

Hohahah! Nu kom jag och Karl precis hem efter en liten körtur i pool-bilen. Jag åkte och hämtade Karlman på tågstationen i Stenungsund, och sedan fick vi middag hemma hos pappa och Sofia, innan vi körde hem igen. Det var jättekul att köra såklart, och vi lyssnade på hög musik hela vägen och sjöng med.... Meheheh.. (sen upptäckte vi en liten mic som satt vid förarplatsen, och tyckte lite synd om de som eventuellt lyssnade...)


Mjemje. Var som sagt hos doktorn idag, och blev sjukskriven 75% i två veckor, eftersom jag ju är på bättringsvägar. Det är skönt... Men jag är fortfarande lika torr i munnen. Snark.


Jaja. Det har varit en allmänt trevlig dag, med underbart väder. Och jag måste erkänna att jag kände mig aningen vuxen där jag körde i en volvo v50 igenom Tingstadstunneln osv och hittade vägen hela tiden. Haha. I lilla Ulricehamn samma dag jag tog mitt körkort svängde jag lite fel och hamnade på fullfart-väg mot jönköping istället för borås. Men GÖTEBORG däremot. DET klarar jag av. Hoho.


Nu får jag lite massage här, så det är väl bäst att avsluta! :) (Ja det är Karl som är hekommen..) Kram!


  

Av ninnej - 31 maj 2010 15:00

  WOPPA! NU SITTER JA PÅ FRANKS MED SYRRAN!! OCH MIN IPOD VILL SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER. LADDAR NER SPELLISTORNA TFRÅN SPÅTTIFAJ TILL PÅDDEN, SOM JAG SKA LYSSNA PÅ I BILEN SEN!JA JUSTE! BILEN! KRAM!! 

Av ninnej - 31 maj 2010 11:47

Woppa! Då var jag klar. Blev värre svettig! :O Men det var nice, och nu har jag gott samvete. Bara blommorna som ska vattnas, så de överlever lite till. Nu ska jag duscha och sen bege mig till Dr'n. Nervöst, men det går nog bra. Han kan nog inte säga något som jag inte redan vet.. tsss... 


  



Funderat lite på det med att överleva, medan jag snurrat runt här. Och jag vill inte överleva mer. JAG VILL LEVA! Jag vill inte försöka övertala mig själv varje morgon att livet är gött. Jag vill veta det... Fast just nu känns det väldigt långt bort. Snark. Better jump in the shower.

Kram  


Av ninnej - 31 maj 2010 10:18

...Nej jag har inte riktigt börjat städa än! Var tvungen att hitta en bra spellista först xD så nu har jag gjort en ;)


STÄDA


Hoppas det funkar! Kram.


Av ninnej - 31 maj 2010 09:59

Hjälp. Eller. Woppa, som jag tidigare uttryckt. Nu sitter jag här igen. Framför datorn, med min frukost och en liter vatten. Snark. Jag hade inte alls gått ner sedan en vecka tillbaka, men tycker nog inte att det är så konstigt. Att vara hos mormor innebär att leva på "ola-pottitt" (hennes smeknamn för potatis), och potatis är ju ingen bra mat att äta om man vill gå ner. Det är inte direkt någon hemlis. Plus att jag åt en del godis och grejer. MEN jag har i alla fall i gått upp! Jag är inte besatt, utan tycker snarare att det är en bra motivation att väga sig en gång i veckan (nu när jag försöker gå ner). Har dock väldigt svårt att övertala mig själv till att motionera, så det är väl därför vikten står still. Äter gör jag ju, och de känns skönt att veta. MEN nu är det kanske dags.... Skall i alla fall promenera sen. Det är åtminstone något.


Jag åt dessutom en massa bröd i Norge, och det tyckte inte min stackars mage om. Hade ont typ hela tiden (men kan ju inte låta bli för det, det är ju gott!!) och var väldigt gasig, till min kompis stora förtjusning.. Naaaat. Klarade dock hålla mig undan mjölken som mormor tycker det är viktigt att man dricker. För det första tycker jag inte om smaken, och för det andra är mjölk för KALVAR. Jag tror inte att man får i sig tillräckligt med kalcium osv genom att dricka mjölk. "Tänk på skelettet" säger mormor. Hm. Om benskörhet nu är så vanligt hos de mjölklapande gamlingarna, tänker jag i alla fall inte ta en enda droppe mjölk! 


Jaja. Nu borde jag städa en massor innan Karl kommer hem. Fast det känns mycket mer frestande att gå och hämta mitt körkort som vill bli hämtat!! Hahah. Det känns very very unreal. Om jag skall städa måste jag bara bestämma mig för det. Hm... Skall jag?  Det är ju jobbigt. men JAG GÖR DET. Hahah. Tacka mig nu Karl.


Kram på er <3


  

En bild på en av mina små hjärtkrossare. Pluttiplutt!

Av ninnej - 31 maj 2010 00:12

Då är man hemkommen. Till stök, till post och till de rätta bokstäverna på tangentbordet. Orkar inte kirra nån middag nu, men magen kurrar eftersom den inte fått någon sen 14-tiden. Jag vet att det är dåligt, men jag bara. Orkar inte äta :p Poppar popcorn nu och dricker vatten. Det får räcka ;)


Har som sagt haft det helt supert, och träffat en del kompisar som man inte sett på evigheter. Underbart! .....nu blev popcornen klara. ... Namnam. Jag har fan Doktorgrad i popcornpoppning. Skillad värre :)

Fick köpt lite skojjiga saker i norge. Bland annat en massa godis-saker som inte finns här i detta landet. Och jag hittade den coolaste flaskan jag nånsin sett! "VOSS" står det på, och den är sjukt nice.. Med vatten i alltså. Tycker ju inte man skall köpa vatten på flaska när man har så gött i kranen, men jag köpte den eftersom jag kan fylla på den. Jag går ju aldrig hemifrån utan en vattenflaska.


   


I morgon kommer Karl också hem, det blir väldigt nice. Han åker dock jättesnart igen. Redan på Onsdag. Jaja. Det är bara Juni ut, sedan är det färdigt.'


Vi fick post från våran hyresvärd idag (svar på brevet där jag bönade och bad om att vi snälla, snälla kunde få behålla lägenheten, eftersom jag inte mår så bra osv...) men det gick ju inte. De kunde inte göra avvikelser från sin uthyrningspolicy. Och jag blir så trött och ledsen. Ser inte riktigt hur jag skall palla att hitta en ny lägenhet. Det känns som att det enda vi gör är att flytta.

Skall till läkaren igen i morgon, och jag är lite nervös. Tänk om han slänger ut mig i arbetslivet igen.. Asshhh.. Jag har dock börjat fundera  över att börja jobba igen, och kan tänka mig att jobba i en trädgård, typ på en gravplats och klippa gräset. Göra saker i min egna takt, och inte behöva träffa så många människor... Och kanske bara några få dagar i veckan. Till att börja med. Skulle gärna vilja känna hur det är att "klara av" ett jobb. Har liksom aldrig riktigt gjort det.... Känns det som.


Men men. Kram! 


Av ninnej - 30 maj 2010 11:26

Så, då var min lilla utflykt till norge snart øver. Har varit skønt ^^ Kollade såklart på melodifestivalen igår, och tycker verkligen att låten som vann var bra! Orginell och tjejen var supercool! :) Lite udda och sånt dær... Hehe. Passar med Alexander Rybak, som føressten verkar vara en riktig pajas. Herregud. Jaojao. Hoppas ni har haft en bra helg!


Av ninnej - 28 maj 2010 15:26

Hellou! Kænner mig aningen rastløs hær jag sitter, och lite stressad. Skall åka med tågen sen till huvudstaden før att titta på utstællning. Det kommer bli kanon :)    Haha. Jag och mormor har spenderat mer eller mindre hel førmiddan framfør datorn med att klippa in text och bilder till open office. Roligt att læra bort såklart ;) men tycker ju det går lite långsamt! :D


Som vanligt har ingen hørt av sig till mig hær, och det ær iofs helt okej, men tråkigt eftersom så många hela tiden klagar øver att "vi aldrig ses". Hela ansvaret ligger ju inte på mig, faktiskt. Nåja. Skønt att bara slappa!


Det går ju inte før væl med min "diet"... nu nær det finns så mycket norskt godis jag har saknat så... Blah. Jaja. Det blir hårt att komma hem igen. Men!


Nu ska jag nog børja fixa mig lite infør min lilla utflykt. Det ryktas om en utgång, så vi får se ;) Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards