ninnej

Alla inlägg under juni 2010

Av ninnej - 21 juni 2010 17:37

Oj oj. Då var man hemma i Göteborg med Karl. Känns jätteskönt, och vi har absolut inte gjort nånting. Eller... Jo.. karl gjorde våfflor till lunch, medan jag matade musungarna. Var uppe två gånger i natt och matade dem, och blev överraskad på morgonen att de fortfarande levde. I dag är de verkligen pigga! Hehe... Full fart. Alltså, för att vara så små. De har ju inte fått ögon ännu, och traskar runt på sina mjuka små tassar. Undrar när de börjar se.....


Här kommer i alla fall en film från när vi kom hem förut. De överlevde den långa resan från Ulricehamn, och jag undrar hur vi gör med de när vi skall på semester. Skall ju till Norge, men tror inte man får ta med sig djur som inte är vaccinerade osv. Tänkte kolla upp det. De får ju mat ungefär varannan timme.. Och jag tycker det är så mysigt ^^ De sörplar i sig havremjölk från handflatan!

Den tvättar sig lite också. Hihi.



Jag gjorde ett litet tipi-tält till dem typ, och skulle föröka locka in dem i det, men det var inte så lätt. En väldigt envis musunge bet fast sig i mitt finger! Hah, det gjorde sjukt ont, och jag trodde jag skulle dö... Eh.. nejdå. Det gick inte hål på huden, och jag har stelkrampspruta också.. Hehe.. Men den var envis.. XD


KRAM från lilla "mamma"

Av ninnej - 20 juni 2010 20:49

Okej. Nu var det ett tag sen jag bloggade... Har ingen bra ursäkt förutom att jag haft fullt upp! Har fått målat en hel del nu, och det känns gött ska ni veta!! :)


I dag har jag blivit mamma. Försökte få en av gerbilerna att fungera som surrogatmamma, men det funkade inte riktigt. Så ja, nu är jag mamma till två små musungar. De är så sjukt söta, och jag är så himla dum. Snark. Har ju inget mål med detta, förutom att jag inte tycker att de skall vara i naturen och dö.

-Vi hittade nämligen boet ute när vi (mina föräldrar) grävde. 

Och... De åt (slurpade i sig, precis som jag med min frukost) havremjölk ur min hand, och om en timme skall jag försöka igen. Tsss... Jaja. Kanske kommer nån bild sen :) Kram!


Av ninnej - 18 juni 2010 10:34

Morning morning. Frukost nerslurpad.

Hade världens myskväll med lillsyrran igår. Billys pizzor och chips och dip, och den roliga filmen Old Dogs! Rolig familjefilm, eller något att titta på när man är sjuk. Mycket underhållande... Som vanligt resulterar en sådan kväll i att vi båda somnar på var sin soffa (favorit i repris från onsdags, då vi hyrde Prinsessan och Grodan och båda somnade halvvägs in i filmen... -.-)

Och det tråkiga med detta. Det är ju väldigt skönt att somna på soffan, men inte nog med det. I tillägg till att jag måste kämpa mig upp ur soffan och dra mig in i sängen, måste jag också få liv i min syrra, som sover som en STOCK! Tror knappast hon kommer ihåg att hon gick in i sängen. Jag kan ju inte hålla på att bära en 11-åring. Inte med den nacken jag har nu i alla fall.


Anywho. Plupparna står safe på Lerkes skrivbord i en nyinköpt "samla"-låda från IKEA. Tilläggas kan ju att jag körde till Göteborg igår, utan att köra fel EN ENDA GÅNG. Dock kunde jag inte vägen från Olskroken och ut på motorvägen till Borås, så istället körde jag till Korsvägen. Därifrån kan jag nämligen vägen..... Hehe. Undrar hur många som frivilligt kör i Korsvägen. Det gick bra. Jag körde bara över två tanter med rullator. Så I consider that well done! ;)


Som sagt har jag ingen målarglädje, och det känns kämpigt att tvinga sig ut att måla. Men målas skall det. Hoppas bli klar med huvuddörren idag, så det är klart som en överasskning nr de kommer hem.... Om de inte läst min blogg innan. Det vore ju lite fail. ^^


Doktorn sjukskrev mig 50% en månad, utan återbesök. Vilket innebär att jag får höra av mig om jag behöver mera sjukskrivning. Hoppas inte det! :)

Han adderade också en sort piller till, som jag inte hämtat ut än. Jag är ju så skeptisk. Hoppas på att klara mig utan!


Sådär! Kram




Av ninnej - 17 juni 2010 09:14

Här är jag och lilla elias! Han tuggar/smakar på allt så det gäller att stänga kakhålet! ^^ kram

 
Av ninnej - 17 juni 2010 08:59

Såh, morgon igen. Tralala. Sad hur dagarna bara smiter iväg. Speciellt när inget målande blir gjort. Har verkligen tappat suget.

I dag har jag bara lite ont i nacken, och inget mer, så fallet igår gick nog jäkla bra. Fortfarande lite ont i foten efter att ha haft hela hästen på mig. Men man tål nog mer än man tror.

Skall strax bege mig till farbror doktorn i Göteborg och hämta plupparna också. Det blir riktigt skoj. Hoppas de sköter sig här hos familjen, men det skall nog gå bra, så länge hunden inte blir för hungrig. Han åt föressten ingenting igår. Förutom et bit vattenmelon han fick när vi picknickade. Han har missuppfattat hela grejen med att vara hund... Han är nämligen vegetarian. Tjusigt, men opassande för en hund, tycker jag. Dock bra för mina ökenråttor. -Men jag tror att han bara låtsas. För om han får se en sån smaskig liten sak, är det nog slut på den historien.


Pratade med Karl igår och han berättade att han är ledig på lördag, söndag och måndag. Så tjusigt tjusigt. Jag blir ju jätteglad såklart, och jag har bjudit hit honom. Hoppas jag kan klara av att måla. Får bli maxad växel på det i kväll, fredag och lördag.


Så var det med det! Lite trööökigt inlägg kanske. Men jag är glad att jag lever osv. Blir nog mer ridande i dag, om så bara i skogen :) Det är skojjjjj!!


Kram!

Av ninnej - 16 juni 2010 20:57

Okej. Då var det också gjort! Ännu ett fall att skriva i boken. Dock endast andra fallet, och denna gången gjorde jag det ordentligt. Vi hoppade ju idag med, och jag felbedömde a bunch och hoppade i galopp. Klarade inte att stanna innan Lerke som fixade till några hinder eller hennes ponny. Tydligen lyckades vi hoppa över hela ponnyn. Vagant blev ju såklart rädd och jag fick inte stopp på honom. So, i fell off. Det var superlätt. Att ramla av allstå... Slog i huvudet, och blev trampat på foten, men jag tror det går bra. Har ont i nacken men det är typ det enda....

Bah. Farbror doktorn i morgon. Han kan väl titta på mig samtidigt!


Kram

Av ninnej - 16 juni 2010 09:55

Hållright Karl, you like the sarcasm... Låt oss se. Jag har nog mer på lager.

Har gått upp väldans tidigt, därför att hovslagaren (som såg ut som en hovslagare från typ SIMS) skulle komma. Hon var sketabra. Supernice.

Fick slurpa i mig min frukost (som först försökte smita runt i hela köket, och sprutade på mamma..) i bilen på vägen. En hand på ratten och den andra någon annan stans. Jag är en trygg chaufför vettja.


Nu är det snart att åka och hämta Lerke igen, efter hennes privatlektion med Vagant. Duktig tjej. Sen skall vi rida båda två i skogen. Lalalaa fullfart.

Sen blir det målande, och hon har beställt tomatsoppa till middag och jordgubbar och frukt-picknick till lunch. Så mysigt så mysigt.

Morsan har hjälpt till en massa med målandet. Hon är så sjukt effektiv. Lalala, så var allt klart. Jag är alldeles för petig :p Allt tar hundra år. Pfffff... 50 timmars jobb my ass ;p

Imon bär det av till götet i bilen för att hälsa på farbror doktorn. Blir spännande att höra vad han har att säga om sjukskrivning. Har ännu ej fått pengar från den sugiga (är det ett adjektiv??) försäkringskassan, som kan kyssa mig i dajmkrysset.

Sen skall gerbilerna få komma hit till Ulricehamn och bli passade av Lerke. Blir skoj att ha dem här. Plupparna.


Nu skriker det i min mage eftersom jag tyvärr inte fick i mig alla e-ämnen och skit i shaken i morse. Den ville ju som sagt hellre dekorera köket.


HAPP! Då var det dags att ta målarklädseln på! (har en vit overall, så ja, jag är snygg :p)


KÄRA SYRRAN (AMALIE): Glöm inte att logga ut ur facebook hemma hos oss. Karl tycker ju att facerape är kul. Sorry:p


KÄRA KARL: Det var länge sen jag åt gröt på morgonen. Om du klagar på det skall jag klaga på att du inte rakade din lilla mustasch förrän jag OCH Hedvig klagade hur mycket som helst..... Mehehe...


KÄRA SARA: Ha en trevlig resa!! Hoppas planet tar er friska och raska hela vägen dit och tillbaka! (Och att det inte är strejk...)


KRAM



Av ninnej - 15 juni 2010 19:47

Sitter här.. Och har tråkigt faktiskt. Kommer inte på nåt vettigt att göra eftersom jag nyss städade hela lägenheten.

Det är tydligen någon som vill komma på visning. Kyss mig där bak, och kom in i mitt hem, säger jag. Har egentligen mycket vettigare saker att göra än att städa här. MEN. Nu var det gjort, och jag behöver inte tänka på det mer.... Och jag är hungrig och rastlös. Svälter nog ihjäl bredvid vårat ganska fulla kylskåp...


Lalala. Orkar inte börja göra något eftersom jag strax skall åka till Ulricehamn. Jag luktar svett också, men deon är nerpackad, så tänker inte duscha. My little dillemma. Sa jag att jag var hungrig? MAN, det är tragiskt att man får skriva vad man vill här :p


Tycker att jag är fantastiskt duktig på att uppdatera min blogg, medan ni som läser förblir ett mysterium. Jag bits inte. Verkligen inte. Bara att kommentera...!

Hm. Eller så får jag göra som Karl rådade mig. Skriva chockerande. Om blåvalar och andra såkallade människor. Men MAH, jag är Buddha. Kyss mig i röven, och kom in i mitt hem. 


Inte läckert språk.


KÄRA MAMMA: Jag ställde inte disken i ugnen som du tipsade om. Jag diskade.


KÄRA KARL: Kan du vara så snäll att sluta lämna appelsinjuice-glas och tallrikar med smält ost på överallt? Det tar en evighet att diska, och jag funderade seriöst på att spara dem till dig i ugnen. (Tack för tipset mamma)........


KÄRA SWEBUS: Kom och hämta mig vid min dörr så jag inte behöver gå med mina träningsvärkande ben.


KÄRA SAXBORN: Sluta vara så svinaktiga. Först får vi inte behålla lägenheten, och sedan invaderar ni den medan vi bor kvar med visningar. Jag kräks.


KÄRA GUD: Slå mig i huvudet med något hårt, så jag piggnar till.


  


Tjingtjong. Logging out.... 

Ovido - Quiz & Flashcards