ninnej

Alla inlägg den 11 juni 2010

Av ninnej - 11 juni 2010 22:46

Såhär blev det plötsligt! Heheh...


Kommentar till MINDRE BRÖST från Sara.
på karls punkt 2 kan jag tillägga att du kan få mer pengar genom att komma hem till jesper å samla ihop lite burkar... du får dock räkna med att de är ganska gamla å äckliga + luktar minst 1 månads gammal pyton.. ;)


Kommentar till MINDRE BRÖST från Jesper
skitsnack, mina burkar luktar tårta!!



Haha! Nu är det att natta lillasyrran som står för dörren ;)

Av ninnej - 11 juni 2010 22:32

Kommentar till MINDRE BRÖST från Karl.
Några tankar..
1. Vi har inte en gemensam kassa.. Inte än i alla fall. Den kan gärna vara gemensam när du har blivit tandtekniker och tjänar 200kr i sekunden. ;)
(Man jag skall inte låta dig svälta tills dess)
2. Panta burkar är kanon när man har grannar som festar 150 burkar falcon 50cl 3,5:or varje vecka. Dessa kan man hämta varje fredagsmorgon i soprummet. (Frågan är om de festar varje torsdag kväll eller om de städar ur lägenheten från förra fredagen..)
3. Jag kommer sakna dina bröst, om de skulle bestämma sig för att försvinna helt och hållet.. Men jag kommer alltid älska dig precis som du är!!
4. Det är klart du får städa när det bara är du som är här..
5. Lycka till ikväll!! Puss!!




Vill nog inte tillägga särskilt mycket här. Haha. Rolig läsning, som sedan följs av att min kompis Sara rekommenderar mig att panta burkar hemma hos hennes kille istället. Sara: Det gör jag gärna!! :D

Det är kul att panta burkar, så länge man inte råkar trycka på biståndsknappen :( Eh.. hehe.. XD


God natt, tror jag! Kram





Av ninnej - 11 juni 2010 22:31

Såhär ser buren ut! Erkänn söt? XD kram!

 
Av ninnej - 11 juni 2010 22:12

I dag kan jag inte heller skryta av att det blev mycket arbete gjort. Mamma väckte mig vid halv åtta, och det första jag frågade om, var vädret. Därav inget målande utfört.


...Och därav. Lite shopping. Eller rätt mycket. Fast det var länge sen jag var så snusförnuftig!

Handlade lite grejer till plupparna (ökenråttorna), mat, gnagstänger och en resebur, som jag har velat ha och göra dem lite mer portabla XD Den kostar vanligtvis runt 200-300 kronor, men det kostade förbluffande TJUGONIO KRONOR!! Då blev jag nästan helt vild och galen. Helt i extas, vilket jag fortfarande är. Över denna söta lilla resebur. (Ska ladda upp bild via mobilen...) Sen hittade jag 15 liters spån (till buren) som kostar runt 50 kronor i affären, som kostade 10 kronor. Jag köpte ju såklart några såna.


Sen lite sopsäckar, skärp tll Karl, målarfärg med tillbehör, en supersnygg "powerfleece" till promenad och träning, ridstrumpor, något till scrapbooking, tvättsåpa, tamponger (sm kostade lika mycket/lite som Karls skärp. Vet inte vad det säger mest om. Tamponger skulle varit GRATIS. Är ju inte så att jag varken vill eller väljer att ha mens.. Tror kanske det finns nån mer som tycker samma?)

Och sen lite mer grejer som säkert blir ledsna över att de inte nämns. Superlim, och penslar. Blabla.

Hur mycket nödvändiga saker som helst. Och det är så skoj.

Jag räknade på skoj ut ungefär hur mycket sakerna skulle kosta i vanliga affärer, och räknade ut att jag sparade 1134 kronor. (På att handla för i underkant av 500). Jag höll på att börja grina när jag såg det XD Heja Ullared!!


Skall försöka få åkt dit innan vi skall flytta in i nya lyan, med tanke på mera målarfärg osv. Jag vill ju inte bestämma och välja allting utan Karl! (Därav bara vit färg ^^)


SÅ! Nu skall jag nog gosa ner mig i soffan. Har mens, och är gaaanska trött efter typ 12 timmars utflykt idag! Haha. Snacka kärringrally! (Jag blev bara påkörd en gång av en med kundvagn denna gången! :D)


Kram!


Av ninnej - 11 juni 2010 00:02

Ojoj. Idag blev inte många barn gjorda. Eller mycket arbete utfört. Stod under tak och målade på stege i typ 2 timmar, och blev väldigt kall och våt ändå, så jag fick ge mig för dagen. Inte så tjusigt att måla när det regnar heller...


Vi kollade nyss på Sherlok Holmes, som jag fått för mig har fått dålig kritik? -Inte förstår jag varför i så fall. En mycket underhållande film, med superbra kommentarer som verkligen var genomtänkta! Absolut sevärt tycker nu jag! ;)


I morgon blir det Ullared på oss, och eftersom det antagligen regnar, så åker jag med! Hehe. Skall titta efter billig, vit målarfärg samt lampor som Karl vill ha. Till nya lyan såklart! 


Då var jag nog klar för att nalla. Sov gott.


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards