ninnej

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av ninnej - 26 juni 2010 08:47

Hello!

Ledsen att jag inte bloggat, men det har varit mycket att sätta fingrarna i. Har gått mycket, och badat i havet! -Härligt! Nu sitter jag ute i skuggan bredvid ladan och bloggar.

Pappa och Sofia har 6 tyskar på besök, och vi har hur kul som helst! Superhärliga människor! Jag är även bjuden till Gottenheim eller hur det stavas (gottham från Batman.. hehe.. nästan) och är välkommen när jag vill. Kulkul!

Vi var i alla fall igång tidigt ígår med snaps och visor på riktigt svenskt vis. Jag är tyvärr fortfarande så klumpig så att jag är gul och blå lite överallt.. ramlar runt. Inte på grund av alkoholen.. Men tror mitt riskmedvetande har lämnat mig... Jag är annars så försiktig.


Tyskarna ville gärna se älg, så vi gick upp klockan 0500 (!!!!!) för att försöka få en skymt. Vi på gården väntade även på att en tacka skulle lamma, och hon hade börjat lamma. Det gick inte så bra..... Lammet levde, men bara lite.. Så vi beslöt att förkorta dens lidande. Liv och död går hand i hand på gården. Tråkigt, men det hade inte klarat sig själv.


Vi gick även en jättetyst och lugn promenad för att titta på älgar.. Vi såg en räv och två rådjur. Och den var en lite magisk stämning när så många människor bara var tysta och sög i sig allt vad naturen har att erbjuda...

Jag var fisnödig också, och vågade inte skrämma älgen XD


Nåja. Vi skall strax åka till Pilane Gravfält på Tjörn, och i morgon är det dags för mig att åka hem till Götet och packa! Hehe.

Nu måste jag gå ut i solen igen.. Brrrr!


Nu kommer några kort, som jag knapp kan se hur de ser ut. :p

Kram på er!


      

Ovido - Quiz & Flashcards