ninnej

Alla inlägg den 14 juni 2010

Av ninnej - 14 juni 2010 22:09

Skönt att vara hemma lite. Speciellt med Karl.

I morgon är dagen. Hoh. Skall till Sahlgrenska, och Institutionen för odontologi i Göteborg, på antagning, alternativt urval till Tandteknikerprogrammet!


Kommer bli jättespännande, och det är väldigt viktigt för mig. Hoppas verkligen jag kommer in. Resultatet får jag dock reda på i mitten av Juli. Men det är inte långt kvar... Hoppas hoppas! Drömde i natt att jag kom in! Hoppas det var en sanndröm. Nu hoppas jag mycket här. Hoppla hopp.


Vi kollade nyss på "burn after reading", som skall vara en komedi. Inte för att jag skrattade.... Eller jo. Jag skrattade första gången när Brad Pitt blir skjuten i huvudet. Snark. Jag är bizzar. Fast det var komiskt. Konstig film. 

Nu är Christina Aguilera på MTV, och jag vill se. Fast jag känner inte riktigt igen henne... Hon verkar vara lite vilsen i sin stil. 


Japp japp! Jag får väl sms:a Johnny Depp att jag kommit hem, så han inte ringer och är orolig.... Snark.

Kram :)

Av ninnej - 14 juni 2010 18:18

Tårtbiten stirrar på mig från reklamfältet. Hur skall jag nu bära mig åt? Jag känner hur det rycker i magen, hur gärna jag vill äta den mjuka krämen och den saftiga chokladbottnen. Jag vill ha maränger på toppen, och hallon. Kanske chokladmousse också..

Meheheh... Men vi har inget att göra tårta av, så tårta blir det inte. Nu är den djävulska lilla biten borta och ersatt med försvarsmaktens reklam. Lika bra det! Då var det i-landsproblemet ute ur världen.


Träffade ju Karl i stan förut, och nu sitter han och tittar medan jag skriver. Tror jag. Lite i alla fall. :p I Smyg.

Han köpte en parfym, och när damen frågade om det var något mer frågade han mig "ville du ha den SJP-parfymen eller?". HAHA! Så det fick jag! -Vi fick i och för sig springa halva stan runt och leta eftersom den var utsåld överallt. Lite tråkigt att jag är så mainstream att jag vill ha en parfym som är utsåld. Menmen. Jag tänker inte vara "alternativ" bara för att... Det makes no sence. The smell I like.

Sen fick jag en mysig sak till, som jag inte kan skriva här eftersom bloggen är barnvänlig. Eller att mamma läser den :p 

Men vi kan säga såhär folkens att nu blir det liv i sänghalmen! hahahahh... -..- (<- en gris)


Kolla även videoklippen nedan jag har SLITIT för att lägga ut!


Karl säger "Kram". Som att... Jag skall avsluta. Hehe. Vet ej vad som skall hända nu, men tårta var jag visst sugen på. Och Jean Banans nya hit kanske kan passa lite flera tjejer. Haha. Tragisk person, men låten är ju lite rolig :p


 


Kram!

Av ninnej - 14 juni 2010 18:09


Sådär! Här har ni! :) Hehe. Som sagt. Det ser ganska lame ut. Fast kom ihåg att det var första gången, och att det var super-läskigt!


...Och min hjälm är too cool. 


KRAM!

Av ninnej - 14 juni 2010 18:06

Här är den söte rådjursungen vi hittade i morse! Nej.. den är inte död, den ligger bara stilla. Och ja. Vi gick därifrån på en gång! ;)

Av ninnej - 14 juni 2010 09:25

Hm. Det gick inte att skicka videon som mms.

Nu har jag och sylvester varit i skogen, och vi hittade en liten rådjursunge!! Filmade och försökte lägga upp, men tror inte det gick heller. Får se om Karl har några knep när vi kommer hem!


Kram

Av ninnej - 14 juni 2010 08:19

sådär! Då var lillsyrran skjutsad till skolan, och jag sitter här och slurpar i mig frukost. Skall egentligen väga min måndags-morgonena, men idag blir det inte så. (Är ju inte hemma... än)


HAHA! Igår var jag och Lerke (lillsyrran, mycket lättare med namn) i stallet igen hur länge som helst och red. Jag fick rida hennes D-ponny Vagant, som är en UNDERBAR ponny! Han fick mig att känna mig trygg och säker, och han är så bra så bra. Lerke red Sunshine, som också är en fantastisk ponny.

Men! Planen är att jag skall "tävla" i "blåbärshoppningen" här i Ulricehamn, och då var det bra att lära sig lite mer än att traska runt i skogen. Jag har ju ridit förut, men inbillar mig att jag vart med om såpass många skräckupplevelser med hästar i vild galopp att jag liksom lagt det på hyllan. Det med fart och sånt. Något har i alla fall sagt "klick" i mitt huvud, eftersom jag numera gillar och köra bil, och rida fort... Wooot? Kan ju nämnas att jag inte har å mycket emot att hänge uppe under taket på en stege och måla längre hellre. Snacka om personlig utveckling!


Hur som helst. För att tävla i blåbärshoppning skall man hoppa 40 cm, och då gärna i galopp eftersom det är lättare för hästen att hoppa då.

Jag var jättestolt när jag hoppade över et första hindret, då Vagant hoppade istället för att bara gå över liksom.

Och sen blev det högre och högre. Hoppade också 40 cm. Haha.


Nu kankse det räcker med hästsnack?

Mjeh... Vi red ut i skogen eftersom en anan hästägare ville longera (vet inte hur det stavas) sin häst.

Då kom vi överens om att vi skulle galoppera i en brant uppförsbacke...

Det jag inte tänkte på var att båda hästarna gärna tävlar sig emellan. Så det blev galopp! Det gick fasansfullt fort, och vi hade väldigt minimal kontroll. Hela tiden hörde jag Lerkes röst "Ner med rumpan, sitt ner, Linnea!!" som ropade efter, bredvid, framför mig.

MEN jag satt kvar, fick stopp på djuret och skrattade så jag höll på att kissa på mig. Något så underbart! Jag hade liksom äntligen tagit ett stort steg till att bli en bättre ryttare, och jag känner mig superstolt och längtar tills nästa gång jag får rida! :)

Jag galopperade mycket lugnare och mer kontrollerat på ridbanan sedan, där Lerke övertalade mig att prova hoppet i galopp! And so I did!


Superkul. Lalalalala. Hade nog världens bästa ridlärare (Lerke), och kände mig verkligen duktig. Hon är så bra den tjejen!!!!


Mamma lyckades filma när jag hoppade i trav, men man kan väl knappast kalla det hopp!! Haha. Lite blandade känslor som jag tittar på den filmen. Shit, vad duktig jag egentligen är, fast GUD så låga hinder XD Haha. Menmen. Kan försöka lägga upp den här. Den är ju rolig. Och det är lite av en succes för mig skall ni veta.


Blåbärshoppning - Here I come!! XD


Kram

Av ninnej - 14 juni 2010 07:46

Mysigt!! :) en trött vovve i sängen är inte fel. Nu blir det att skjutsa Lerke till skolan och sedan åka hem till göteborg! Där kommer jag få träffa Karl! XD skriver mer sen om gårdagens ridning. Bla.a att jag galopperade för typ förstå gången och hoppade!! Kände mig galen. XD sjukt kul var det i alla fall. Tack Lerke. <3

 
Ovido - Quiz & Flashcards