ninnej

Alla inlägg den 23 juni 2010

Av ninnej - 23 juni 2010 23:24

God kväll!

Nu ligger jag i sängen här på Orust och tittar utöver åkrarna. Känner den sköna kalla sommarvinden svepa över mig från fönstret, medan jag försöker hitta de rätta bokstäverna på tangentbordet i mörkret. Det är nämligen långt till ljusbrytaren från sängen och då orkar jag inte. Är rädd att jag kommer somna innan jag orkar släcka :p


Läste lite Eclipse på bussen på vägen hit och förstår åter igen varför jag föll så pladask för böckerna. Vill ha läst klart den innan jag ser den på bio så jag kan kritisera den ordentligt XD


Här har det talats mycket idag. Om att känna sig annorlunda osv. Som till exempel att jag inte klarar av att ha ett A4 liv, med allt vad det innebär. Jag blir ledsen om jag tänker att de nästa 50 åren av mitt liv skall jag endast jobba.... Det funkar inte för mig. Nu blir det slöddrigt här, men my brain is on fire! Har verkligen grillar i huvudet.


Det är ju okej att vara annorlunda så länge man accepterar det själv..... Det som gör det svårt, är att allmänheten oftast inte gör det. Det är "inte okej" att inte följa normen, för då är man ju konstig. Jag citerar min gode vän Jacob Black och säger "I never claimed that I was normal - only human".

Och acceptans och respekt är något vi alla kan bli bättre på. Det måste vi, för att kunna fungera tillsammans. -Dock fungerar vi ju inte tillsammans. Enligt våra normer idag är det ju "normalt" att kriga. "Normalt" att behandla det okända som skit. 


Våran nonchalans och brist på respekt, våran arrogans, våran tro och vrångföreställning om att vi vet mest om allt, förstör för oss. Istället för att söka förståelse hos saker vi inte riktigt förstår sätter vi en "o-normal"-stämpel på den, och skyller på att saken vi inte förstår är konstig

Visdom kommer genom att lära sig nya saker, om sig själv, men också om andra. Visdom kommer när man går sin egen väg, och vet vem man själv är. Visdom är trygghet, och trygghet är visdom.


Det är svårt i denna världen att föreställa sig att människan är god, så det vet jag inte om jag tror på. Men vi besitter en sådan enorm kraft, som bara individen själv kan styra.

Och jag vill avsluta med att säga att jag tror på människan. Jag tror på gemenskap och respekt, men vi måste börja med oss själva. -Lev inte för någon annan. Hitta din egna väg.


 


Kram ;)

Av ninnej - 23 juni 2010 12:52

Kommentar till SEXY BIKINIPHOTOS!
Grattis :) Måste säga att det var en riktigt snygg bikini. Vart är den köpt? ;)


Tack tack! XD Jo bikinin är köpt på H&M för otroliga 129 kronor (överdelen)! Det var ganska skrapat på storlekar, så fick springa runt till olika H&M-affärer, för denna bikinin skulle jag ha! Valde att köpa ett par bikinitrosor som inte hörde till, men som passar ändå. Trevligt att du gillar den. Löp och köp ;D Kram


  

Av ninnej - 23 juni 2010 12:09

Haha, hej på er. Mehe. Vet ni vad? På sju veckor, ungefär har jag gått ned 5 kg! Jag är så jäkla stolt, och jag känner verkligen igen min kropp nu :D Here I am. Så jag tänkte faktiskt bryta min prydhet, bara för en dag, och lägga ut bilder på min nya (gamla) kropp och min nya bikini! 

Känns som att viktnedgången har varit naturlig, eftersom jag verkligen inte har slutat äta kakor osv. Hehe. Men jag har bytt ut soffan mot en massa annat! Dessutom mår jag ju mycket bättre nu, med tanke på depressions-saken, och kan nästan inte med att sitta still!

Bilderna ser ju nästan överdrivet vackra ut, tycker jag, men jag har endast redigerat lite med färgmättnad och kontrast. Jag kan ju inte mer :p Hehe. Så, det är verkligen jag på bilderna. Är väldigt stolt skall ni veta! Kanske sommaren kan bjuda på en lite mer tränad fasad också ;)


Nåja. Ha det nu gött. Jag beger mig straxens till Orust. Tar dock med mig datorn, så jag kan stilla mitt bloggberoende! KRAAAM


  

 

  

Av ninnej - 23 juni 2010 11:23

Ajaj. Efter en god natts sömn (sovit alldeles för länge, så är helt mosad i hjärnan) har jag nu bestämt mig för hur jag gör med musungarna.

Jag vet att det är olagligt, och försvarbart eller ej, så har jag tagit in dem i mitt hem och matar dem. De är än så länge väldigt små, och jag tror inte de klarar sig själva om jag släpper ut dem. Vilket jag tänker göra sen. 


-Så fort jag tror att de kan klara sig själva tar jag med dem och släpper ut dem. De är ju trots allt möss, och kommer nog klara det. Om det är emot lag eller inte måste jag ärligt talat säga att jag skiter i. Jag handlar nu utifrån mitt hjärta, vare sig det visar sig att vara smart eller inte.


Jag vill ge de små liven en ärlig chans att överleva, och det är mitt mål med detta. Och kom inte och säg att de blir stressade av att vara i bur, när de endast ligger och sover på en pytteliten plats i ett hörn.

Jag är för alla sorters djurrätt (ni som känner mig vet) och jag skulle aldrig ha för avsikt att låta ett djur plågas.

Jag borde nog inte tagit på mig denna uppgiften. Dock måste jag göra det bästa utav situationen som den ser ut nu. Vilket innebär, att jag är fostermamma i kanske någon vecka till.

Vad som händer efter jag släppt ut dem, får naturen bestämma. 


PEACE :'(

Ovido - Quiz & Flashcards