ninnej

Alla inlägg under januari 2012

Av ninnej - 23 januari 2012 19:55

Jaha, tänker ni igen och igen. 

Jag har haft den största "bloggtorkan", som det kallas, sedan Ålesund brann men med diskvatten upp över armbågarna kryllade det av tankar igen. Tankar som för det mesta innefattade hur ont man får i ryggen av att diska här, hur kylskåpet låter och hur jag inte kan eller kommer sluta störa mig (om än lite) på de ständiga fotbollsträningarna här utanför. 


Nåja. Medan jag själv skadar mig tarftligt ordentligt i axeln genom att dra på mig ett par för tighta jeans kanske jag skulle ta mig ett träningspass vid sidan om de galna fotbollsmänniskorna utanför. Morgonens alldeles för snabba ryck resulterade faktiskt i att jag hela dagen haft smärtor of doom i axeln. Stelopererad, nackspärr.. You name it. 


Men bluh. Första skoldagen på en månad väl avklarad kurade jag ner mig och min axel (resten av min kropp gick o gjorde vettiga saker) under arton lager diverse dammiga filtar i soffan. Med datorn nära till hands blev P3-guld något vettigt att kolla på. Trodde jag. 

Än en gång blev det bevisat. Såndära populärmusik, eller vad det nu är, passar tydligen inte mig. Framträdandena (Förutom First Aid Kit) var tröttsamma och det hela slutade med att jag somnade mitt emellan ett growlande tjejband och Salems någon fumlande programledande. Men HAHA (!) var det någon som såg Tove Styrkes reaktion när de gjorde hennes låt under allsångs-delen? Hon rynkade på näsan när tjejen sjöng falskt. Hahh.. Snorunge alltså. I Övrigt såg artisterna måttligt roade ut när de körde deras låtar. Varför? 

Var det dåligt? Var det tråkigt? Var det elakt/rasistisk/sexistiskt? Jag fattar inte.


Ja nej nu räcker det med sånthär. Tar min stela gamla kropp (och försöker påminna mig själv om att jag 22 och inte 122) och går ner till tvättstugan.

Sen blir det min för tillfället jämngamla Allan Karlsson som får underhålla mig resten av denna aftonen.



Piss out.



Av ninnej - 8 januari 2012 14:44

TORKADE ÄPPELSKIVOR



Skiva äpplen i lika stora skivor ( man behöver inte ta ut kärnorna osv)

Lägg på plåt i ugnen i 75 grader.

Låt ugnsluckan stå lite på glänt och låt äppelbitarna torka i ca 2-3 timmar. 

De är klara när det går att bryta dem. 


Går bra att förvara i glasburk. Dock tar de slut alldeles för fort. Portionen nedan är gjord på 4 äpplen, två plåtar.

NJUT! :)


 

Av ninnej - 8 januari 2012 11:35

"Jaha, ska hon blogga nu plötligt..." tänker ni, rynkar pannan och skummar vidare. 

Och med risk för oerhört tråkig läsning kan ni antingen fortsätta eller låta bli. 

Nu äre såhär att jag för första gången i mitt liv faktiskt tagit tag i att detoxa skroget. Har ätit en hel del mediciner i yngre dagar samt annat skräp på senare dagar. Även om jag äter genomsnittligt nyttigt så är det dags att de vad en detox kan göra för mig. 

Detta blir som en dagbok så länge jag håller ut (mål 7 dagar), och är lika mycket för mig själv som för er. Vill hålla lite koll på olika symtomer osv.


DAG 1 - Lördag 7:e Januari



Började dagen med ett glas varmt vatten med pressad citron samt en citronskiva i. MUMS säger jag. That's a keeper. Verkligen gott på morgonen. För mig som har haft problem med njurarna känns det verkligen bra att dricka detta. 

Frukost: Havregrynsgröt utan salt, med kardemumma. Banan, mandlar och ringlad honung på toppen, samt en kopp grönt te. (Kan ju tilläggas att jag t.o.m lyckades med det gröna teet. Jag bränner det aaalltid annars och då smakar det beskt.)

Lunch: Sallad med tomat och bönblandning. Olivolja, balsamico och lite salt o peppar på det.

Mellanmål: Här kom sötsuget OF DOOM. Laddade med flera kannor olika örtteer och bara drack och drack. Möh. Och morot. Mums :p

Middag: Fisksoppa med vitkål, charlottlök och vitlök. OCH saffran. 

Mellanmål: Filmsnacks blev i form av popcorn (som jag älskar över allt annat. Och så länge popcorn ingår i en diet/kur så kan jag hålla på ett bra tag ;)) 


Under dagen blev det en längre promenad till en hundrastgård med Sylvester och Karl. Sylvester träffade två andra hundar där och de i princip bara sprang och sprang i en timme. Haha. 

Tänkte en hel del på mat. Ost först och främst. 

Tror att om jag fick äta allting men ändå av slump bara åt gårdagens så skulle jag inte alls tänka så mycket på mat.


DAG 2 - Söndag 8:e Januari.


Vaknade med huvudvärk efter en ganska dålig natts sömn. Med hund på besök som vandrar runt och tuggar på ben hela natten blir sömnen något knapp. 

MEN. Jag vet inte om det är dieten/kuren eller hunden som gav mig huvudvärk. Kollade mig i spegeln efter lille kisserundan förut och min hy hade den jämnaste färgen EVAH. Det var sköj.

Nu har jag kommit så långt som till citronvattnet. Min favorit på morgonen :)


Ha det gött <3


Ovido - Quiz & Flashcards