ninnej

Alla inlägg under oktober 2011

Av ninnej - 27 oktober 2011 14:21

Jag smällde iväg en vit lögn till er igår, jag! För istället för att bege mig ut i köket för matlagning och disk blev jag uppringd och önskad på annat håll... Slängde istället i mig en macka och åkte ut till Karl i Kortedala! I morse ville inte ögonen vara med längre och gick i kors när larmet ringde strax efter 6. Pjuuh tänkte vi och gosade ner oss i sängen igen.. Det var mums... :) Nu sitter jag på bussen hem efter inlämning av alla grejjerna i skolan (http://ninnej.bloggplatsen.se/2011/10/24/6517244-tandtekniska-arbeten-och-annat-krafs/). Sjuukt gött att vara klar!! Nu vet jag inte riktigt vad jag skall ta mig till.. Göra löksoppa kanske? Det låter minsann gött! Skall nog lägga mig i soffan lite först bara... Bara liite.... ^^ 

Av ninnej - 26 oktober 2011 18:57

Vet ni...?

Tredje dagen på raken har jag känt en obeskrivlig lycka åtmistone en gång...! Och nu har jag kollat på Cinderella. Med all nostalgi det innebär... Beger mig ut i köket för lite matlagning nu!


 

Av ninnej - 24 oktober 2011 20:39

Vaknade med världens goaste i sängen som är så duktig och sprätter upp när larmet ringer. 

Själv skulle jag få ligga och dra mig en timme till. Och DET är det lite som slår!


I skolan var det färdigställande av olika grejjer som stod för tur. En 4-ledsbro, 1 skalfasad och 5 (!) kronor i olika material. Och nu när jag sammanställde denna saken insåg jag hur mycket det är! Sjukt kul alltihopa och jag är ganska nöjd med de små popcornen! :)




Sen var det Grön Express som gällde för första gången på länge. Lillsyrran har nämligen skaffat en lägenhet tillsammans med sin kompis, och DET är man ju tvungen att kika på. Målade lite, drack lite öl och åt pizza innan det var dags att åka hem igen.

Och nu sitter jag här och skall nog sticka lite och lyssna på Arn på ljudbok.


Ha det fint! 

Av ninnej - 21 oktober 2011 22:58



Nu tackar jag för idag och kryper till kojs. Sova länge i morgon med gott samvete<3


 



 

Av ninnej - 20 oktober 2011 21:45

Då var denna dagen också slut. 

Eller alldeles snart.

Popcornen har börjat poppa i kastrullen och jag skall försöka vara kortfattad. 


Kom upp idag utan problem och åkte iväg till skolan och tenta. Det gick fint tror jag. Återkommer såklart till den frågan.

Efter det var det lite produktiv labbtid och sen bar det av till fots hem till Andreas med Loisan. Hämta bil, åka igenom stan och stoppa lilla bilen full med cykel, badrumsmöbel och dammsugare. Louise fick sitta med benen under hakan medan jag redan knycklat ihop mig sjäv bakom ratten. (Inte föratt en tom bil var lättare att få plats i!)

Sen nästan sprang vi till Ed's kroppskonst för att boka tatueringstid för Louise. 

Väl hemma (vid 20-snåret) gjorde jag spaghetti och corn-färs som skulle kunna mätta en hel armè! Så nu har jag så det räcker ett tag!


En allt i allt mycket bra dag! :)


Kärlek.



 

Av ninnej - 19 oktober 2011 21:36

Happ. Då var aftonen kommen.

Efter x antal glas något som inte var mjölk känner jag mig redo för tentan i morgon. Eller?

Har hursomhelst tröttnat på att läsa om tetragonala faser som stabiliseras av olika material. 


Jäjä. Dagen blev inte som jag trodde då min hjälte ditchade mig på målstrecket och tog ut på en utflykt för eget välmående.

Nåja. Haft en spännande dag i alla fall. Det skall vara säkert!

Pluggat massor, spelat gitarr tills fingertopparna trillat av och pratat med min fina mamma. Det var nog det bästa :)


I morgon bär det av på nya äventyr med min fina Louise <3 In the end it's just you and me babygiiirl ^^

Innebär att köra en lånad bil i Götet. Nu snackar vi äventyr!


Texten nedanför borde stå skriven på min spegel, i taket över sängen osv. Brilliant.


I stare at my reflection in the mirror:
"Why am I doing this to myself?"
Losing my mind on a tiny error,
I nearly left the real me on the shelf.
No, no, no, no, no...


Brushing my hair, do I look perfect?
I forgot what to do to fit the mold, yeah!
The more I try the less it's working, yeah
'Cause everything inside me screams
No, no, no, no, no...

Don't lose who you are in the blur of the stars!
Seeing is deceiving, dreaming is believing,
It's okay not to be okay.
Sometimes it's hard to follow your heart.
But tears don't mean you're losing, everybody's bruising,
There's nothing wrong with who you are!


Hon är en fantastisk sångerska med.


Av ninnej - 19 oktober 2011 10:20

God morgon!


Det visade sig efter skräckinjagande frågor från läraren att jag var godkänt på omtentan! 

"Vill du ha tillbaka tentan?"

"Är du säker på det...?"

Oh my gad. Om jag vore gravid skulle vattnet gått. 

Men jag var godkänd med 2 poängs marginal. 


Karl är i skolan och skriver sin tenta nu och i morgon är det dags för mig igen. 

Så dagen idag skall förvaltas i form av olika studeringstekniker. 

Först ett blogginlägg. Hahah. 


Jääjä. Har inte så mycket att berätta nu. Skall nog ta tag i pluggandet igen och få ordning på silikatbaserade keramer osv. Fina grejer. 

TÄNK OM JAG SÄTTER DEN I MORGON! :D


Funderar på att klippa mig också.. Men jag vet inte riktigt :p Tycker nog att jag är finast i längre hår.. Eller?


      








   


  

Av ninnej - 18 oktober 2011 10:08

Kanske var det dags att skriva lite här igen...?

Tog lite sovmorgon idag för att sitta med tentaplugg, istället för att gå på föreläsning. Hur smart det var.. Det vet jag inte.

Behöver väl inte heller lägga i skymundan att jag har svårt att komma upp på morgonen heller. Speciellt om vädret är skit. Antar att det är en höstgrej.. 


Jag återkommer.

Kärlek!


 


Ovido - Quiz & Flashcards