ninnej

Alla inlägg under september 2010

Av ninnej - 9 september 2010 11:08

Det var det. Lite ny design. Får se om man vänjer sig. Det har ju blivit höst, så jag kände för att ha det lite mera höstigt på bloggen :) Trevligt, trevligt... =)


Nu saknar jag TV! I dag har vi varit i exakt 1 månad utan den, dock :) Abstinens? Mje.. 


Många goa höstkramar <3

Av ninnej - 9 september 2010 10:35

Som vanligt vid denna tiden.. När det börjar bli kallt i luften känner jag en sånn stoooor längtan att få komma utomlands! Och vi har pratat lite om det.. Jag och Karl. Hm. Och vi funderar på att åka till Tokyo. 


Är än så länge funderingar, som så mycket annat. Förra gången vi funderade hamnade vi i Norge. Men jag VILL verkligen reeesaaa! Ah, och det med min Karl. Så jag har kollat lite flygbiljetter, och lite hotell och lite bilder. 

Fast Japan känns obegripligt. Och jag måste nog låna några turistböcker på bibblan, så jag vet vad man kan göra där. Sushi och Anime fattar vi, men det är ju typ det :D


       

  

Av ninnej - 8 september 2010 16:18

Då var hjärtat återigen krossat i tusen bitar. Och åter igen av samma kille. Tro det eller ej.. Men det är Robert Pattinson jag pratar om.

Förstår inte varför mitt undermedvetna envisas med att visa mig pinsamma stunder mellan mig och honom. Alltid lika äkta.. Alltid lika underbart. 

                         .....Han luktar gott förresten. 


Jag vaknar med en klump i magen och känslan av att något fattas. Alltid lika äkta, och alltid lika stora skuldkänslor gentemot den underbara människan jag vaknar bredvid. "Vad har jag gjort?!" I bråkdelen av en sekund, innan jag inser att .... Jaha, det var ju bara Robert Pattinson.... Och sedan.. Jaha, det var bara en dröm.. Och sedan.. OH NO! Det var bara en dröm! 


..Så under stora delar av dagen har jag varit fylld av en måttlig ångest och kärlekssorg. Hans han som smeker mina kinder, och hans vackra leende. Han kan dessutom prata en hel del svenska, eftersom hans pappa jobbade mycket i Sverige när han var liten. Hm..


Nä, nu famlar jag i mörkret. Jag är ju Team Jacob. "Just face it - I'm hotter than you." 


Get a grip, Linnea. Samla dig. Gå inte i säng med fienden.


((Inlägg från en annan blogg jag skrev på förut.

Herregud. Nu blir jag deppig!!!

................................Jag kom på vad jag drömde inatt. Jag, på något konsigt, härligt, oförklarligt sätt hamnade bredvid Robert Pattinson och det började med att han tyckte jag var söt. Sedan ville han att vi skulle hålla händer.. Och det blev liksom hetare och hetare, och till slut så hånglade vi lite, och när jag fnissade till sa han saker som "oh my good, you are so cuuute...!" Jaja.. Så ni vet så spenderade jag hela natten liggandes på Roberts bröst...... Jaja.. Jag skall se om jag kan komma över detta... SUCK...))

Av ninnej - 6 september 2010 20:34

Tack för alla finfina kommentarer angående våran lägenhet! :) Vi planerar lite inflyttningsmums så småningom, men det lä väl dröja ett tag! 


Det är lite svårt att skriva när man har en 20-årig son som undrar vart det och det är "kolla vad jag hittade på jobbet; mina kläder!"...... "okej.." "Kolla vad jag hittade på jobbet!" 

Han står och babblar här bredvid mig, så det lär inte bli något vettigt härifrån idag. Han nämnde att han skulle diska (nu fick jag en puss på kinden..) men det lär nog dröja några timmar innan har är klar :p Haha. Jag får väl brotta ner honom i soffan för en minuts myyys! ..Så kanske han kan låta mig få vara i fred i typ några sekunder sen.. 


Nu försvann han! 

Kan nämna några underbara saker som hänt i dagarna:


Vi såg SALT idag. Och hm. Mjeeeh. Inte riktigt så bra som jag hoppats. Angelina Jolie är som vanligt supersexig, men det känns som att det är det enda bra med filmen. En massa "vändningar" som Karl kallade det, var i min smak alldeles för förutsägbara, och man förstod liksom mer eller mindre vad som hände hela vägen. Nåja. En sevärd film anywho, för den som vill dregla lite till Angelina. 


ROBYN - Body Talk pt.2 finns nu ute. För alla Robyn-fans! Jag är först i kön (efter min Karl... Hehe.. som har spotify direkt i iPhonen..) och jag har inte hunnit lyssna så mycket ännu, men den tjejen är så freakin' FABULOUS! Att jag dör. 

Återkommer. Lyssna så länge ;)


Vi hörs... 


هل إعطاء العالم بعض الحب اليوم؟


  

Av ninnej - 5 september 2010 20:34

Sådär! I dag har jag utfört alla möjliga sysslor med allra, allra största njutning. I lugn och ro med alltihop och ändå har jag fått gjort galet mycket. Superbra, säger jag.  Tänkte nämligen visa er lite hur det numera ser ut hemma hos oss. Känns bra, och mysfaktorn är HÖG! Mehe. Och det är viktigt :)


  HALLEN: Alla tavlor hemmagjorda, faktiskt. :)


HALLEN: Med hemmagjorda betong-ljusstakar! Den första fick vi av Karls lillasyster Ellen! Så var jag bara tvungen att göra två till. 3 är liksom lite heligt i inredning tycker jag.

  

SOVRUMMET: Ingenting nytt inköpt för denna flytten.. Faktiskt :)


   

SOVRUMMET: Vyn från sängen :) Om ni tittar noga, ser ni en betong-hand på stegen. Denna har jag gjutit ur en gummihandske!

 

SOVRUMMET: Detaljer. Fina ljushållare jag fick en gång av Karls syster.

  

SOVRUMMET: En liten lila fondvägg mellan garderobsdörrarna med en spegel och skylten "Lycka". Jag ser denna varje morgon och varje kväll, som det sista och första jag gör! :) 


 

KÖKET: En julig ljusslinga är mycket älskad och fin, tycker jag, i hörnet. Kolla in det snygga golvet! Hah, lyyyyx!


 

KÖKET: Stolen som alla skrattar åt. Inte för att stolen är konstig men "En fåtölj en KÖKET!?" Tre sekunder senare sitter de i den. Hehe. Den är mycket mycket älskad. Fått av mormor, som de haft i sitt hus i alla år.


DETALJ. En tom olivolja-flaska blir god som ny med lite småsaker i! :) Vaniljdoftljus (min favoriiiit). 


  VARDAGSRUMMET. Kolla även in Karls guitar-hero-gitarrer som han hängt upp på väggen. Hrmpft. Kanske inte min favorit, men :p 


VARDAGSRUMMET: Gjutna betonglöv. 


  VARDAGSRUMMET: Tjusiga badrums-saker från IKEA omgjorda till ljusstakar. Snodde även lite sand från husdjuren, så ljusen står stabilt! 


Nu skall jag skutta tillbaks till min fisk- och skaldjurssoppa i köket, och sedan gosa ner mig i soffan med en disney-film tror jag allt! Att Karl jobbar sent har sina små födelar.. Dock önskar jag att han vore här.. Många många kramar <3

Av ninnej - 5 september 2010 16:16

Fiffig som jag är, har jag ansökt att få vara testlagare för olika recept. 

Här kommer mitt "personliga brev".


Beskriv dig själv och din eventuella familj.



Hm. Jag är, enligt min f.d chef en helt normal tjej. Han visste inte hur fel han tog.
Nåväl. Jag flyttade med min familj hit till Sverige från exotiska Norge för fyra år sedan. Gick estet-musik tre år på Gymnasiet i Göteborg, där jag träffade min nuvarande sambo Karl, som också flyttat hit för att gå gymnasiet. Från Strömstad. Vi envisas med att tro att ödet har fört ihop oss. Hehe.
Under första året lärde jag mig tydligen flytande Svenska, och flyttade hemifrån. Jag använder uttrycket "tydligen" eftersom språket tycks ligga väldigt naturligt hos mig, och att folk tycker det är så fantastiskt! Jag hänger bara på :)
Jag försöker lite i smyg att rädda världen genom att äta ekologiskt, och allt en stackars människa kan företa sig. Om det fungerar... Det är det väl ingen som vet. 
Musiken är åtsidolagd, detsamma med att jobba på äldreboenden och jag ger mina andra pyssliga talanger en chans, och går första terminen på Tandteknikerutbildningen på Göteborgs Universitet. Ett yrke som verkar väldigt spännande. 
I övrigt är jag med i en bokklubb, och gillar därmed att läsa, samt blogga, så att alla som vill kan läsa allt onödigt jag företar mig. :) Jag tycker väldigt mycket om djur och natur, samt att göra mat. Har en tendens att äta tills jag mår illa. Om det är gott såklart.
Min lilla familj bor i Kortedala, och består förutom mig själv av min Karl som gillar tv-spel, och våra tre öken-råttor. De skulle nog tycka väldigt mycket om att hjälpa till i köket, som deras idol "Rattatoille". De kan hjälpa till att diska i alla fall.. Vi får se.

Hm. Jag är, enligt min f.d chef en helt normal tjej. Han visste inte hur fel han tog.Nåväl Jag flyttade med min familj hit till Sverige från exotiska Norge för fyra år sedan. Gick estet-musik tre år på Gymnasiet i Göteborg, där jag träffade min nuvarande sambo Karl, som också flyttat hit för att gå gymnasiet. Från Strömstad. Vi envisas med att tro att ödet har fört ihop oss. Hehe.
Under första året lärde jag mig tydligen flytande Svenska, och flyttade hemifrån. Jag använder uttrycket "tydligen" eftersom språket tycks ligga väldigt naturligt hos mig, och att folk tycker det är så fantastiskt! Jag hänger bara på :)Jag försöker lite i smyg att rädda världen genom att äta ekologiskt, och allt en stackars människa kan företa sig. Om det fungerar... Det är det väl ingen som vet. 
Musiken är åtsidolagd, detsamma med att jobba på äldreboenden och jag ger mina andra pyssliga talanger en chans, och går första terminen på Tandteknikerutbildningen på Göteborgs Universitet. Ett yrke som verkar väldigt spännande. 
I övrigt är jag med i en bokklubb, och gillar därmed att läsa, samt blogga, så att alla som vill kan läsa allt onödigt jag företar mig. :) Jag tycker väldigt mycket om djur och natur, samt att göra mat. Har en tendens att äta tills jag mår illa. Om det är gott såklart.
Min lilla familj bor i Kortedala, och består förutom mig själv av min Karl som gillar tv-spel, och våra tre öken-råttor. De skulle nog tycka väldigt mycket om att hjälpa till i köket, som deras idol "Rattatoille". De kan hjälpa till att diska i alla fall.. Vi får se.


Hur ser dina/era matvanor ut idag?



I stort sett (under de två senaste veckorna) har vi gjort middag i alla fall fem dagar i veckan. 

Dels för att vi måste ta med lunch till skolan, och dels för att vi har bestämt oss för att inte koppla in tevekanalerna till teven. Därmed samlas vi runt annat än dåliga tv-program. 

Jag försöker inte alls framföra någon propaganda här, utan försöker komma fram till att jag/vi verkligen försöker ändra våra nudel- och fast-food-vanor! 


Dock känns det som att vi har gjort våra favorit-recept x antal gånger för mycket!

Vi är däremot väldigt duktiga på att göra veckomeny, så att vi kan ha lite god mat varje dag. Detta hjälper oss väldigt mycket ekonomiskt! I tillägg till att man bara behöver handla 1 gång i veckan! :) -Miljökämpe som jag är, har vi ingen bil, så kånkandet av flergångskassar fram och tillbaka till stackars ICA Ovrells på torget, händer bara en gång i veckan! I stort sett.


Nåja. Vi försöker. 



Varför vill du bli testlagare?


 

Jag vill ha ett "måste" som fäster mig vid spisen och härliga måltider! Jag skulle också vilja ha möjligheten att bjuda hem min lillasyster på middag lite oftare... Samt riva loss min älskling från hans älskade tv-spel, och låta honom smaka på underbara måltider! -Förhoppningsvis.


  



Det var det. Nu hoppas jag att jag hör från högre makter :)



Av ninnej - 2 september 2010 19:58

ÖH! allt tjöt om valet alltså.. Inte vill man bli spammad med valpropaganda när det står "EJ REKLAM" på dörren. Djises. 

                       Jag kommer inte rösta på Sverigedemokraterna även om de tycker si och så om det ena och det andra, för jag KAN INTE RÖSTA I SVERIGE. Så kära brevbärare. EJ REKLAM gäller. 


Nu klingar grannens klocka med åtta slag, vilket innebär att klockan är åtta. 

           Ungefär. För den går lite för tidigt. ..Ni skall höra på Söndagar när både kyrkoklockorna OCH grannens ur klingar. Som en hel orkester. Visserligen en dålig orkester. Men det är mycket ljud. GLÖM att sova längre än till 11 :p


Tänkte bara informera om en liten grej. Vissa av er kanske vet det, eftersom jag är ganska duktig på att tjata om det.. Ja käften går.. Hm. Jo. Sedan vi flyttade in här, så har vi inte haft någon antennsladd inkopplad i TV'n. Vilket innebär att vi inte har någon teve. Eller själva apparaten står där, och både film och ps3 finns till förfogande, fast på ett fullständigt annat sätt. 

Så jag tänkte med jämna mellanrum informera om hur många dagar vi varit utan teve. ..Och än så länge är det FANTASTISKT! <3


Idag har vi varit 21 dagar utan tv.

Vilket idag har resulterat i att jag redan bytt om till pyjamas! Jag var nyss på After-Work med min nya klass samt termin3-orna, och kom hem till en tom lägenehet full med disk. Skulle kunna diska, men tänkte läsa istället! Ha det nu gott. Inte skall jag se på något fånigt tv-program jag inte ens tycker om! ;) -För hur många gånger har man fastnat framför DÅLIGA tv-program? ...Många!


  

Av ninnej - 1 september 2010 19:47

Nu, efter dagens självmordsförsök sitter jag äntligen här. Nej mamma.. Inte så allvarligt. Men 7 timmars föreläsning om bland annat polymerfysik tenderar att kännas lite långtråkig. 

Så jag känner mig vimsig. Suttit på röven hela dagen,men huvudet fullt av plastiska material, dess kemiska formler och egenskaper. Intressant? Mjo. Fattar jag det? Njjjee.


Det är i stort sett det min dag har gått ut på idag. Stora ambitioner om att gå till gymmet idag innan min värld skönk eftersom "studentbokhandeln" inte hade Tandteknikerutbildningens litteraturlista... Eftersom lärarna, eller kanske det heter proffesorerna inte skickat in denne. Frustrerande? Mja!

Hur skall det nu gå med polymerfysiken jag inte förstår något av?? INGEN aning. Får väl surfa lite och kolla vad jag kan hitta.


I övrigt läste jag en upprörande sak i Metro i morse.

Bland annat en kort insändare (Där längst bak.. det är ju de som är roliga. De väcker känslor!) om valet som löd ungefär: "Det är ju ingen idé att rösta, en röst gör ingen skillnad.." Och sedan en del blablabla om hur dåligt sverige styrs. 

            Och då skrattar jag. Inte för att personen är rollig. Utan Tragisk. SNARK. Om alla tänker så, så blir det ju läckert!


Bild från någon vägg tagen idag... vid Kungsportplatsen i Göteborg.. HÄRLIGT!



  

Ovido - Quiz & Flashcards