ninnej

Alla inlägg den 12 september 2010

Av ninnej - 12 september 2010 18:57

Då jag fick nyss om denna dagen, var det första jag tänkte: det måste vara ett skämt..?

Men efter lite enkel research visar det sig att det detta var planerat under ledning av församlingspastoren Terry Jones. 


En kyrka i delstaten Florida, USA, säger att de ska bränna Koranen på årsdagen av 11 september. Anledningen är att de anser islam vara en "religion från djävulen". Dagen


Jag vet inte ens vad jag skall säga. Om vi utgår ifrån att pastorn är kristen, kanske han i själva verket skall läsa om Bibeln? 

För uttryckligt står "Den Gyllene Regeln"


- Allt vad I viljen att människorna skola göra eder, det gören I ock dem. Ty detta är lagen och profeterna. (Matt. 7:12, 1917 års översättning)


Innebär på ett ungefär att man skall göra mot andra som man vill att andra skall göra mot en själv. 

Och då att bränna Koranen? Vad åstadkommer det? Jag trodde vi skulle framåt och inte falla tillbaka till WW2's horribla tid. 


Jag säger inte att det var bra att utföra det som hände 9/11, men det kanske är dags att gå vidare! FÖR BÅDA PARTERNA! 

Det känns sjukt att jag sitter hemma i mitt vardagsrum, medan folk verkligen är bittra, arga och HATAR varandra på grund av religion. Alla religioner bygger på ungefär samma sak. Om folk bara svalde sin stolthet LITE grann och sket lite mer i alla detaljer som skapar missförstånd. FRAMÅT! Kom igen! Vi lever på 2000-talet! Fatta att det inte finns någon Gud. FATTA att vi är HELT JÄVLA ENSAMMA, och att det enda vi kan göra är att samarbeta för att få det bra. Inte förstöra, föröda och hata som vi nu gör. 


Det finns gott och ont. Tro inte att onda handlingar på något sätt kan leda till det goda. 


Sluta SLÅSS!! Ta hand om varandra istället. Bojkotta hela jävla skiten. Lägg blommor eller muffins i grannens brevlåda istället för hundbajs. Det börjar ju redan där. Det börjar i sandlådan. 

Vi är alla lika. Vi tror alla blint på att det finns något bättre än det som är nu. Tro på er själva i stället. Tro på lycka, tro på framgång, tro på skönhet, tro på kärlek. Tro på fred!


___________________________________________________________________




"Its regrettable that a pastor in gainsville, Florida with a church of no more than 50 people can make this outrageous and distrustful, disgraceful plan, and get the Worlds attention. But thats the world we live in right now... " Hillary Clinton 


Av ninnej - 12 september 2010 18:30

KÄRA MAX: Jo, jag tyckte allvarligt att Blue Man Group var bra. Så härligt att endast fokusera på positiva saker i mer än en timma! Och GOSH vilken simpel humor. I LOVE IT!

               Anledningen till att vi gick på det var för att Karl genom Spotify, vann biljetter. Och det var skitcoolt. Verkligen. Så nu skall vi inte vara såna.


Och nu kommer ett inlägg om skit. Faktiskt. Är så jävla trött på att man "inte får" tycka om det ena eller det andra... Visserligen skiter jag i det, men ändå inte. Svår balansgång. 

I fredags blev jag totalt överkörd av en som skrek över halva utestället att "DET ÄR VÄL INGEN SOM TYCKER OM PINK!???" Följt av att han själv gillar nån osympatisk svensk vissångare som inte kan sjunga rent. "Men det har själ" säger han. Det kanske det har. Jag kritiserade inte hans musiksmak, utan skrek tillbaka samma kommentarer som han nyss hade sagt. Moget? Mjeh.


Men skit nu i om jag använder stringtrosor eller helo-kitty underkläder, eller gigantiska farmorstrosor. Eller om det jag vill mest av allt i hela världen är att odla skägg. 

För JAG tänker inte vara en som böjer mig för någon annans smak. Faktiskt. Jag är min egen person, och det är klart folk kan få komma med vettiga invändningar om jag spårar ur... Men det är snack om vettigt. Inte för att gillar ditten eller datten. SPECIELLT eftersom sakerna jag gillar oftast är åt det positiva hållet.

Stör det er om jag gillar att sova med rumpan bar?

Eller att jag kan blåsa rökringar med vattenpipa?

Att jag ibland är vegetarian.

Att jag lätt attraheras av andra?

Att jag inte sminkar mig?

Att jag gillar PINK?

Att jag har simpel humor?

Att jag kan vara rätt grov i munnen?

Att jag mår illa av snus?

Att jag har lite oransje lyster i håret?

Att jag generellt på kroppen har väldigt lite hårväxt?

Att jag aldrig har testat droger?

Att jag NJUTER av andras framgång?

Att jag tycker att jag själv är rätt snygg ibland?

Att jag ibland är rädd för att säga min åsikt?

Att jag behöver 8 timmars sömn?

Att jag inte är mörkrädd?

Att jag inte gillar öl? Att jag tycker om jämnställdhet?

Att jag älskar gulliga saker? 


What the fuck alla JANTE-fittor! Sluta nu vara så JÄVLA lagom. Jag menar det. Tagga ner er själva. Ni är inte bättre. Vi är alla lika JÄVLA DANA! Så om ni gillar att sova med rumpan bar.. Så gör det. Var er själva. Vem skall älska er om ni inte kan älska er själva.... Don't be FAKE!


Inte meningen att skicka svordomar åt höger och vänster. Men så blir det.


KARA MAX: Ja, det var du som satte igång Domino-effekten, men frukta inte. Jag är aldrig långsint. Tack för inspiration. READ.


//A VERY ANGRY BUDDHA

(Om det nu går..)


  


Ovido - Quiz & Flashcards