ninnej

Alla inlägg den 19 september 2010

Av ninnej - 19 september 2010 20:24

Pizzadegen står till jäsning, och det kliar i hårbotten. Jag gillar verkligen inte att duscha. Men måste man, så måste man. Vi har nyss storhandlat på Lidl i Bergsjön, vilket jag inte kan bestämma mig för om jag gillar eller inte. 

Känns inte så kul att köpa krossade tomater från spanien liksom. Inte var det ekologiskt heller. MEN BILLIGT. Hoppas något utav det smakar gott i alla fall. Jag gillar inte äcklig mat. Meheeeh...


Jag kanske låter lite bitter, men det är jag inte. Skall strax ordna mig för kvällen medan gubben och jag bråkar om huruvida vi skall kolla på valvakan eller inte. Detta innebär ju att TV'n måste kopplas in. ...Om man inte hittar någon sköjjig nätsida iofs. 

Och vi vill ju inte koppla in TV'n!!


-Har även hämtat ut min framtida kompis på posten idag. Han heter Philips, är grön och väldans tung. Jag gillar honom inte... Han är bara tjatig. Det enda han är intresserad av är polymerfysik och annat tjafs. ...Vi är en dålig match. Men nu ligger han på köksbordet.. redo att öppna sig och berätta det han kan. 


adjö.

Av ninnej - 19 september 2010 13:20

Att blogga från mobilen är rätt gött. Tur att man har surfpaket installerat. :-)

                Nu sitter vi äntligen på bussen efter en mycket trevlig helg. Gött med miljöombyte, ja. Fast man slutar inte tänka för det.. Mehe.

En måltid för gudar skulle göras och traditionsenligt delades de tre rätterna upp bland familjen och Karl briljerade med kantarellrisotto och ugnsstekt kycklingfilet inlindad i parmaskinka. Smarrigt värre!

Och jag, som självutnämd bordsdekorerare gjorde en fab tolkning av höst.


            Det blev en del dans och en hel del snack, och alltid samma berättelser om då jag och syrran var små och skulle ha show för föräldrarna i vardagsrummet. Jag ville stå i fronten med syrran som bakdansare. Och varje gång denna lilla historia kommer fram bryter alltid minsta syrran ut i gapflabb och hylar om att det skall berättas igen. :-P gulligt värre.


Jag har röstat i dag. För miljö, fred och fri kultur. In my heart <3 nu har min mobil lite batteri. Ha en bra söndag.

Ovido - Quiz & Flashcards