ninnej

Alla inlägg under maj 2010

Av ninnej - 27 maj 2010 20:14

Då var man framme. Har dock varit haer i några timmar nu, och hunnit vara nere på "stan" med mormor. Riktigt trevligt. Fick køpt en liten present till min kompis som både fyller år och som har utstaellning! Snart blire godis och melodifestivalen! :) Har inget vettigt att skriva om, men jag har det bra! Kram! 

Av ninnej - 27 maj 2010 09:52

Det är med blandade känslor som jag nu packar resväskan för en liten utflykt till Norge. Det känns på något sätt så konstigt att åka tillbaka till platsen jag är mer eller mindre uppvuxen på. Med både goda och dåliga minnen. Är väldigt glad att jag inte bor där längre, kan jag ju säga. 

De samma tjejerna hänger fortfarande med varandra, och det känns som att tiden stått still. Jag å andra sidan har ju förändrats ganska mycket, och är alltid osäker på hur jag kommer att uppfattas när jag åker tillbaka. Jag känner mig ju mycket mer självsäker och bryr mig ju inte riktigt. Men att träffa en kompis man inte sett på typ 4 år känns ju lite krystat.   Menmen. Har sagt till några att jag kommer, så får vi se hur det blir! Jag kommer i alla fall blogga därifrån, och kolla på melodifestivalen i rätt land! (på teve) Haha. Lite skoj... Skall bo hos mormor i några dagar, och det blir ju mysigt.  I morgon skall jag på en kompis's utställning, och det kan bli riktigt skoj. Det är därför jag åker. 


Hör snart av mig igen :) Ha det gött! Kram

Av ninnej - 27 maj 2010 09:45

Oh yeah. Då var man vaken igen, efter en KANONBRA konsert i går! -Way to go ESMKSL3! :) Jätteroligt!! Trots kylan och stela tår revs publiken med i alla de olika låtarna.  Sedan är det ju klart att man blir både melankolisk och nostalgisk och rörd och tagen och allt det där när Karls lillasyster Hedvig ställer sig på scenen utan minsta komp och sjunger accapella, så många i publiken rörs till tårar. Jag kan inte låta bli att känna mig aningen stolt och ganska lycklig, om än lycklig i 3 underbara minuter. Men fortfarande stolt. -Underbart Hedvig! 


Konserten fick en rejäl kickstart av ett sprakande KISS-medley, som var helt fantastiskt! Med pyro-teknik och sjukt bra kostymer. Jag kan inte ramsa upp alla inslagen, eftersom jag antagligen kommer glömma.  Staygold, Damien Adore, Spank Rock, The Lady Tigra's "Backseat" framfördes KLOCKRENT av bland annat Fredrik Arvidsson på sång. Sjukt bra! Grym röst, och grymt komp. Jävligt bra, helt enkelt!  Några egenkomponerade låtar spelades också, som också var sjukt bra. Vi fick lyssna till Frank Zappa, Toto, The Beatles, Veronica Maggio med mera.  Jag kanske redan har nämt det, men konsterten var sjukt bra! Grattis till lyckad konsert får man kanske säga! :) Och lycka till på studenten alla! 


                            


Det blev inte bilder på allt, eftersom jag blev så kall, och bilderna som togs kändes lite ihopkrafsade. Menmen!



Kram!

Av ninnej - 26 maj 2010 17:25

Under våran tid i stan, hittade jag en ny parfym som jag verkligen vill ha. Inte bara för att det är SJ Parker, men för att den luktar fantastiskt gott! Har på mig den nu, pch den er SUPERB! :) 349 kr på KICKS. Smells reeeaaally good!   Kram!


   

PoP

Av ninnej - 26 maj 2010 17:02

Ojojoj.. Då var årets shoppingrunda avklarad. Fick äntligen handlat en bikini, samt shorts och en jacka, som jag hela tiden har klagat över att jag inte har :p Så nu kan jag inte klaga längre.  Karl har fått besök av August som egentligen skulle fixa våran dator, så jag bland annat kan spela SIMS, men det gick visst inte... Tss. Och nu spelar de price of persia. Det nya. Som vi beslutade att Karl skulle få av mig i födelsedagspresent! 


Vi såg Prince of Persia igår på bio. En helt okej film, men utan något särskilt djup! :) Jake Gyllenhaal on the other hand, är ju en riktig godbit! :D


Snart skall vi på Hulebäcks Musiktreors slutkonsert som skall vara i Slottskogen. Det blir spännande. Hoppas det blir bra. Tror vi tar med en filt ifall det blir kallt! -Jobbigt att frysa. 

Kram!


  

Av ninnej - 26 maj 2010 10:22

Woppa! Idag (på morgonen) tvingade jag verkligen mig själv att sova. Och det är ju inte skönt. Varken när man tvingar sig att sova, eller är tvungen att vakna senare. Haha. Jaja. Vilken jävla grej.

Idag måste vi åka och köpa en bikini till mig. Och jag säger måste därför att min andra är så sliten att det är hål i röven :p Så det är dags för en ny. Haha. Man kanske hittar något snyggt och billigt. Det behövs. Har nog rabattkuponger på H&M.  Känner mig rastlös idag. Som att tiden inte räcker till. Eller att jag önskar att tiden gick fortare eftersom jag inte känner för att göra någonting.... Det blir väl att klä på sig och ta sig till stan innan alla andra också är där. Det skall jag nog klara!


Kram!


Antagligen den bästa musikalen...!!


Av ninnej - 25 maj 2010 23:45

DÅ var det dags för mig att krypa i säng. Är sååå trött efter dagens alla bravader. Snark snark. Åkte alldeles själv i bilen till bland annat Borås för att plocka upp Karl, och det var jätteskoj!! Haha. Konstigt att sitta själv i bilen.


Jag glömde helt bort min tid idag hos samtalssaken, men jag mår ganska prima idag ändå!


OCH! Jag och Karl har varit ihop i 3 år idag. Ojoj. Känns länge. Och det känns även som att jag älskar honom mer för varje dag som går, ju mer jag lär känna honom!  Eftersom körkortet är avklarat blir det en liten bilutflykt för oss två till min familjs land i Norge. Längtar mycket mycket.


Nu tror jag inte att jag orkar skriva mer. Det är korsdrag i lägenheten och jag fryser XD  Karl har pratat om att städa lägenheten i morgon... Hoppas det inte blir av.. Tror inte jag orkar. Hihi.. Sjjhhh 


Hoppas ni med har haft en bra dag idag! <3


  

Av ninnej - 25 maj 2010 09:40

OH YEAH. OH YEAH!! 


JAG KLARADE DET! Och har alltsaa tagit korkort! Hurra for mig. (Skriver fraan mammas dator i Ulricehamn, och hittar inte alla svenska bokstaver!)


Nu kanns det som att massa vikt ar tagen fraan mina axlar. Hurra hurra hurra. Saa skont! :)


Kram paa er!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards