ninnej

Alla inlägg den 20 maj 2010

Av ninnej - 20 maj 2010 10:56


Hm. Mina ”bloggläsarsiffror” har sjunkit med hur mycket som helst! Det är ju inte roligt.... Fast det är ju några som läser – och det är jättekul! Det är ju därför jag skriver ;)
Det är helt tyst i mitt huvud idag... Och det känns inte riktigt som att allt är som det ska.. Mår inte så bra, men det är väl inget att undra på så som de senaste dagarna har varit. Ganska stressiga om man säger så.
Har ätit mina lyckopiller i över en vecka nu, men tycker inte att jag känner någon skillnad. Enbart biverkningar. Mår lite oftare illa, och sexlust – vad är det?
Å andra sidan har jag varit jätteduktig med min ”nya livsstil”, och lyckats gå ned ca 2 kg på två veckor! Hurra för mig. Det roliga är att jag verkligen mår bättre, och börjar få tillbaka min gamla (eller unga..?) kropp! Mycket mycket roligt!! :) De som känner mig kanske får en klump i halsen när de läser detta, så jag kan förklara hur jag har gjort. Jag dricker min frukost i form av en shake, dels för att jag inte är så förtjust i frukost (detta går jättefort att göra och äta...) och för att jag får i mig ungefär det jag behöver, istället för ingenting (som det oftast är).
Sen är det The Crucial thing. Att inte äta något mellan måltiderna. Och att aldrig äta sötsaker. Jag äter en massa frukt (jaja, har läst att det är lika illa som godis, men noll tillsatser osv iaf!) när jag blir hungrig emellan målen, och sen äter jag verkligen ordentlig mat till lunch och middag.
Lite konstigt egentligen. Jag är typ aldrig sådär småhungrig hela tiden och känner att jag bara måste ha något gott. Och jag äter verkligen mer än vanligt när jag äter lunch och middag. Men ändå går jag ned i vikt. Och jag mår superbra i kroppen! Den är jätteglad för att slippa ligga framför teven hela dagarna (och äta). Men jag tränar inte så himla mycket. Försöker få till 1-2 promenader om dagen, och sen lite spring och styrka om jag känner för det ^^ Haha.
Mitt bästa trick: Gör en lista där du fyller i allt du äter, när du äter det. Som en mat-dagbok. Då listar du snabbt ut om det du stoppar i dig är för att du är hungrig eller för att du har tråkigt! 
Jag har också ett problem med att jag alltid måste äta något när jag sitter framför teven. Och om man sitter  mycket framför teven, så måste man äta mycket.  Och inte äta i form av morötter, utan i form av alt möjligt annat. För mig hjälper det att ligga i soffan istället. Dels orkar jag inte sträcka mig till bordet om det finns nåt, och dels är det inte så gött att äta liggande! XD Haha. Jaja.
Till slut kan jag ju bara tillägga att jag tycker det är en förjävlig självbild många av oss har. Inklusive mig själv. -Vad händer sen när jag gått ner önskat antal kilo? Herregud.

Hm. Mina ”bloggläsarsiffror” har sjunkit med hur mycket som helst! Det är ju inte roligt.... Fast det är ju några som läser – och det är jättekul! Det är ju därför jag skriver ;)


Det är helt tyst i mitt huvud idag... Och det känns inte riktigt som att allt är som det ska.. Mår inte så bra, men det är väl inget att undra på så som de senaste dagarna har varit. Ganska stressiga om man säger så.

Har ätit mina lyckopiller i över en vecka nu, men tycker inte att jag känner någon skillnad. Enbart biverkningar. Mår lite oftare illa, och sexlust – vad är det?


Å andra sidan har jag varit jätteduktig med min ”nya livsstil”, och lyckats gå ned ca 2 kg på två veckor! Hurra för mig. Det roliga är att jag verkligen mår bättre, och börjar få tillbaka min gamla (eller unga..?) kropp! Mycket mycket roligt!! :) De som känner mig kanske får en klump i halsen när de läser detta, så jag kan förklara hur jag har gjort. Jag dricker min frukost i form av en shake, dels för att jag inte är så förtjust i frukost (detta går jättefort att göra och äta...) och för att jag får i mig ungefär det jag behöver, istället för ingenting (som det oftast är). Sen är det The Crucial thing. Att inte äta något mellan måltiderna. Och att aldrig äta sötsaker. Jag äter en massa frukt (jaja, har läst att det är lika illa som godis, men noll tillsatser osv iaf!) när jag blir hungrig emellan målen, och sen äter jag verkligen ordentlig mat till lunch och middag.


Lite konstigt egentligen. Jag är typ aldrig sådär småhungrig hela tiden och känner att jag bara måste ha något gott. Och jag äter verkligen mer än vanligt när jag äter lunch och middag. Men ändå går jag ned i vikt. Och jag mår superbra i kroppen! Den är jätteglad för att slippa ligga framför teven hela dagarna (och äta). Jag tränar inte så himla mycket. Försöker få till 1-2 promenader om dagen, och sen lite spring och styrka om jag känner för det ^^ Haha.


Mitt bästa trick: Gör en lista där du fyller i allt du äter, när du äter det. Som en mat-dagbok. Då listar du snabbt ut om det du stoppar i dig är för att du är hungrig eller för att du har tråkigt! 


Jag har också ett problem med att jag alltid måste äta något när jag sitter framför teven. Och om man sitter  mycket framför teven, så måste man äta mycket.  Och inte äta i form av morötter, utan i form av alt möjligt annat. För mig hjälper det att ligga i soffan istället. Dels orkar jag inte sträcka mig till bordet om det finns nåt, och dels är det inte så gött att äta liggande! XD Haha. Jaja.


Till slut kan jag ju bara tillägga att jag tycker det är en förjävlig självbild många av oss har. Inklusive mig själv. -Vad händer sen när jag gått ner önskat antal kilo? Herregud.


We are all humans. Och skönhetsidealen är ouppnåelig. Vi är så jävla hårda mot oss själva. Vi strävar efter perfektion som inte finns. 


Kram.





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards