ninnej

Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

HEMKOMMEN

Av ninnej - 31 maj 2010 00:12

Då är man hemkommen. Till stök, till post och till de rätta bokstäverna på tangentbordet. Orkar inte kirra nån middag nu, men magen kurrar eftersom den inte fått någon sen 14-tiden. Jag vet att det är dåligt, men jag bara. Orkar inte äta :p Poppar popcorn nu och dricker vatten. Det får räcka ;)


Har som sagt haft det helt supert, och träffat en del kompisar som man inte sett på evigheter. Underbart! .....nu blev popcornen klara. ... Namnam. Jag har fan Doktorgrad i popcornpoppning. Skillad värre :)

Fick köpt lite skojjiga saker i norge. Bland annat en massa godis-saker som inte finns här i detta landet. Och jag hittade den coolaste flaskan jag nånsin sett! "VOSS" står det på, och den är sjukt nice.. Med vatten i alltså. Tycker ju inte man skall köpa vatten på flaska när man har så gött i kranen, men jag köpte den eftersom jag kan fylla på den. Jag går ju aldrig hemifrån utan en vattenflaska.


   


I morgon kommer Karl också hem, det blir väldigt nice. Han åker dock jättesnart igen. Redan på Onsdag. Jaja. Det är bara Juni ut, sedan är det färdigt.'


Vi fick post från våran hyresvärd idag (svar på brevet där jag bönade och bad om att vi snälla, snälla kunde få behålla lägenheten, eftersom jag inte mår så bra osv...) men det gick ju inte. De kunde inte göra avvikelser från sin uthyrningspolicy. Och jag blir så trött och ledsen. Ser inte riktigt hur jag skall palla att hitta en ny lägenhet. Det känns som att det enda vi gör är att flytta.

Skall till läkaren igen i morgon, och jag är lite nervös. Tänk om han slänger ut mig i arbetslivet igen.. Asshhh.. Jag har dock börjat fundera  över att börja jobba igen, och kan tänka mig att jobba i en trädgård, typ på en gravplats och klippa gräset. Göra saker i min egna takt, och inte behöva träffa så många människor... Och kanske bara några få dagar i veckan. Till att börja med. Skulle gärna vilja känna hur det är att "klara av" ett jobb. Har liksom aldrig riktigt gjort det.... Känns det som.


Men men. Kram! 


 
 
Ingen bild

Anita

31 maj 2010 21:24

Ja Vossa vannet er lekkert fikk faktisk dette vannet i Las Vegas for 2 år tilbake! Utrolig lekkert og sikkert billigere i Las Vegas enn i Norge! Men tenk hvor langt det har blitt fraktet før vi fikk det på bordet i Vegas.... not good.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninnej - 25 juli 2012 17:34

Folk kan skatta sig lyckliga för att jag är lättretad men inte särskilt hetlevrad.  Vad gör jag?  Odräglig fjortisskille med scooby-doo skägg visslar bredvid mig på bussen. Jag tittar åt hans håll och han tittar på mig. Flinar med plackbelagda ...

Av ninnej - 24 juli 2012 19:41

Önskar ibland att jag inte visste skillnaden mellan rätt och fel.  Att jag, varje gång jag fylldes till randen av hat och elaka ord bara hasplade ur mig dom.  Istället för att sitta tyst med händerna i knät och tänka på att det snart är över. Or...

Av ninnej - 22 juli 2012 16:49

När hatet ställs på sin spets kan jag se kärleken mycket tydligare.   I dag är det ett år sedan inälvorna slog knut i magen och hjärtat började pulsera i halsgropen.  Ett år sedan tårarna forsade medan jag försökte få kontakt med mina nära och ...

Av ninnej - 21 juli 2012 10:20

Eftersom bloggplatsen numera gjort det möjligt att blogga via mobilen så tänker jag ännu en gång försöka komma igång med bloggandet igen. Man kallar det bloggtorka. En blogg som torkat ut. En blogg som saknar innehållet av fuktiga texter. Eller...

Av ninnej - 23 januari 2012 19:55

Jaha, tänker ni igen och igen.  Jag har haft den största "bloggtorkan", som det kallas, sedan Ålesund brann men med diskvatten upp över armbågarna kryllade det av tankar igen. Tankar som för det mesta innefattade hur ont man får i ryggen av att dis...

Ovido - Quiz & Flashcards