ninnej

Alla inlägg den 19 maj 2010

Av ninnej - 19 maj 2010 11:37

Hmmja.. Är väldigt förtjust i vingar och fjädrar och sånt där. Så jag tänkte ta saken i egna händer och sy på ett par små änglavingar på mig själv! Något skall man ju pyssla med när man vaknar så tidigt...! 


Det var ganska svårt att få paljetterna att sitta som jag ville, men efter ett tag förstod jag deras natur, och då var det piece of cake! :)


      

Hihi, Kram!


Av ninnej - 19 maj 2010 07:30

Oh Lord. Glädjen av att vakna 07:10 av att någon under vårat fönster startar en motorsåg är obeskrivlig. Känslan av förvirrig och ilska som sprider sig i kroppen likt en påse nyponte i kokande vatten. Snark. Jag öppnade ögonen och tittar in i Karls som ser ut att plågas av samma ljud. -Inte en dröm alltså. "Kan du stänga fönstret?" Hör jag mig själv säga, och Karl stänger. Det tragiska var att inte hjälpte ett dugg, och jag började aktiveras av morgonsolen som gjorde allting väldigt ljust. Jag var kissenödig och försökte inte att vakna på väg till badrummet, men sedan kom hjärnan igång. Och det var kört.


Det hemska lätet höll på i kanske 10 minuter, och sen kunde jag ju inte somna om. Vi låg och pratade lite om vi trodde att man fick kasta saker på han med motorsågen, men kom fram till att det antagligen inte gick.  Sen var det tyst ett bra tag, innan något annat hemskt började låta. Så mycket så att vi fick prata ganska högt till varann för att höra. Haha. Sen bestämde jag mig för att gå upp innan jag blev alldeles för irriterad för att jag inte kunde somna om. Jag har säkert sovit tillräckligt ändå.


Hoppas ni får en kanondag! -Här är det som sagt morgonsol och väldigt fint väder - man blir ju badsugen...


Kram!


   Ungefär såhär såg det ut... Eller exakt så faktiskt. Bilden är tagen precis under våran inglasade balkong. Alltså typ precis under vårat sovrumsfönster! (Och nu är han färdig. - Kunde han inte vänta tills kl 9:00 i alla fall?? )

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards