ninnej

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av ninnej - 19 januari 2011 12:24

Nu mår jag faktiskt lite bättre i halsen och kroppen.. Efter lite påtvingad sömn. Så nu skall det skrivas.

För några dagar sedan la jag upp denna filmen på min facebooksida.  


En bekant till mig skriver kommentaren "PETA kills animals. www.petakillsanimals.com

Jag svarar på direkten att jag, genom att vara vegetarian, försöker göra det bättre.

Hans svar därefter är idiotförklarande. "HAH! Bättre för vem?? För djuren?? Vad blir det nästa - sluta att andas för att inte släppa ut Co2?????"


Ja. Det blir bättre för djuren.

Jag tänker inte under några omständigheter stödja den produktion av djur i syftet att äta dem eller ha på mig dem. Djur som plågas HELA LIVET för att jag skall äta dem..? Och för att inte tala om resan till slakteriet och de vårdslösa sätten som försiggår under slakt. 

Helvete heller, säger jag.

Jag började låta bli köttet på grund av miljö-skäl. Hur mycket resurser som går åt att föda upp djuren, frakta dem osv.. Sedan vill jag att om man nu skall äta kött att djuren skall ha haft det bra HELA LIVET. För det går faktiskt. 


Såhär ser det ut för mig:

  • Kött (fläsk, nöt, fågel, får osv..) = Absolut INTE. Om jag inte sett det med egna ögon/VET att djuret har haft det bra. Exempel: Pappas får. (Gillar dock ej får/lammkött).
  • Fisk = Ja tack. Gärna MSC-märkt. -För hållbart fiske.
  • Ägg = Enbart 100% ekologiska. Från höns jag "känner" Exempel: Pappas höns.

Sedan försöker jag också att ersätta mjölkprodukter med tillsvarande produkter. 


Jaja.. Jag blir bara så arg på folk. Jag gör ju detta därför att jag tycker det är rätt. Tråkigt nog kan jag inte sluta andas. Annars hade jag nog testat det med. Jag vill ju att våran planet skall må bra. Jag tror att det går, men jag tror inte att jag kan göra allting själv. 


Så kom igen nu...! Jag hejjar på er.

Av ninnej - 19 januari 2011 07:58

Jag tror att det är min mormor som brukar säga "uppe och inte gråter".. Sådär när man kom tassande ut i vardagsrummet på morgonen.Idag är inte en sån dag.. Jag är vaken, och har ont i halsen. Inklusive resten av kroppen.. I HATE THIS!! Hursomhelst blir det låg profil för mig idag.. Skall försöka somna nu ändå. Tvinga fram den liksom :-P tröttheten alltså..Ha nu en fab dag.Ps! Någon som kan några bra knep mot halsont? Kram.

Ovido - Quiz & Flashcards