ninnej

Alla inlägg under januari 2011

Av ninnej - 16 januari 2011 21:01

Fredagskvällen inläddes med DISCOBOWLING med mina alldeles egna och finaste pinglor!

Senare gick vi till Styrbord Babord..... Jag ville inte dansa..

Men när tjejerna "bara ville dansa 10 minuter till" tänkte jag: Men helvete heller... Och sprang ut och dansade. Tiden försvann och jag åkte hem till Karl efter en minst sagt lyckad kväll..!


Helgen har varit störtskön!


Nu blir det bilder från fredagen :)


             




Av ninnej - 13 januari 2011 11:20

God morgon!
Eller nöt sönt.... Gick och la mig ganska sent.. Mehhe.. Eller jävligt tidigt. Eller sisådär lagom tid att gå upp egentligen. 

Men icke. 

Jag är glad idag i alla fall.


Nu blir det skolan och sen att simma med Louise...! Namnam det kommer bli gött.


Heeeeeeejdå.


  

Av ninnej - 11 januari 2011 23:33

Flickornas handbok i jakt och fiske.

Episoder.

Av Melissa Banks.

  

Boken var en liten present till mig från min pappa och hans fru, då vi besökte Brännö i somras. Köptes genom att en 5:a lades i en liten låda... Hehe. Jag själv köpte fyra andra böcker och lade en 20 lapp i burken. 

Roligt tycker jag.

Hade inga särskilda förhoppningar. Hade dock bestämt mig för att läsa den med en nypa salt då jag är av särskilda åsikter.

Men den var underhållande, rolig, lättläst och allvarlig... Med glimten i ögat. 

Sista kapitlet var underbart..

Språket var kvickt och jag hittade snabbt mig själv i Jane Rosenal - huvudpersonen, som man följer i 7 olika episoder..

Boken är ironisk och charmig... Med en trevlig slutklämma. Absolut läsvärd :)

Varje kapitel inleds med ett litet stycke ur olika texter. Jag skrattade så högt när jag läste detta att jag måste skriva det här... 

"Mina damer, sätt upp denna devis ovanför sängen, på spegeln, på väggen, tills den har blivit ett med hela er varelse: Vi är till för att behaga, egga och tillfredsställa mannen. Detta vet varje sann kvinna."

Ur Den sensuella kvinnan av J.

// <3


Av ninnej - 11 januari 2011 23:17

Om jag skall vara ärlig har jag börjat dricka shake igen på morgonen. Dels för att jag är lat.. Och dels för att jag tänkte satsa lite i smyg på kroppstransformation a la transformers innan den berömda bikini-säsongen. Inte för att jag ofta vältrar mig på stranden.. Men det är gött att bo i ett fint skal.

Om jag skall vara ännu mer ärlig så försvann det låånga inlägget jag skrev nyss, och jag tänker inte skriva om hela.

Och det suger. Den andra var roligt. Höhö.

Träffade på Karm Kral i staden med stort G efter skolan och vi besökte trofaste Frank.

Jag vet allvarligt talat inte vad jag skulle gjort utan honom.

...Frank alltså.

Kral föreslog att vi skulle se The Tourist som jag varit sugen på enda sen jag lite onykter såg affischen och kunde svära på att Johnny Depp log åt mig. 

Förövrigt är både han och Angelina Jolie två av mina absoluta favoriter..

Men trots alla dessa positiva synpunkter var jag sugen på att gå till Röhsska Museet eftersom jag på vagnen tyckte jag såg några Lennart Nilsson-aktiga bilder på affischerna (ni vet, de med fostrena??) och jag gillar sånt.

Så.. Vi gick dit :p

Och.. Hittade en kö? Och inga foster. 

Utan bara smyläsningen av Göteborgs Filmfestivals program. Jag knyckte på axlarna och ställde mig i kön. Karm Kral var lite sengångaraktigt inställd till det hela med han sträckte ändå fram handen när killen med goodiebags strök förbi. Han dök också snart ned i denne... Påsen alltså..

Anywho. Fan vad sur jag är över att inlägget försvann.. 

Well, well.. 

Nu kommer bilder :)

  

Och jo, jag sitter och virkar. På någon hyllningsmoj till virkekonsten... Tror jag.. Jag virkade en liten fyrkant i alla fall ^^

         

Denna lilla blå-rosa grejjen gjorde jag ^^

 

     



BTW. Kommer komma en ny rubrik/nytt ämne här. Nämligen böcker :) Som jag läst, läser, vill läsa.... Osv... 

GODA NATTEN <3

Av ninnej - 10 januari 2011 17:54

Har läst klart alla Harry Potter böckerna, åt sallad nyss, har börjat skolan igen idag.. Och jag skall snart åka och simma.. Måste bara flamsa lite först!

Flamseliflams.

Saknar bloggen lite. Men som ni kanske kommer ihåg klättrade jag i Torsdags och har fortfarande värk. Så att sitta på labbet idag med borren var ingen hit XD

Men jag överlevde.. Tänk.


HALLÅ! Jag har läst klart den sista HP boken. Jag fattar inte. Vet inte om jag tyckte den var sådär kanonbra.. Inte det sista i alla fall. Det blev förvirrande. Tror jag är mest sur för att jag har läst klart dem, och att det inte kommer vara första gången jag läser böckerna mer...


Nu blir det en ny bok! KUL!!!

*tassar bort till bokhyllan....*

  


Sådär blev det... Vet inte om jag vågar utsätta mig själv för en sådan handbok just nu.. Då jag Verkligen inte är på jakt eller fisketur.. Men anywho.. Jag läser den med en knypa salt och så får vi se hur det går.. :)


Nu.. Har jag snart ätit upp den halva påsen med djungelvrål.. Och skall bege mig hela vägen in till staden för att simma. Namnamn.. Längtar nu! 


XxxX

Av ninnej - 8 januari 2011 13:01

My oh my.. Nu är det redan Lördag. Börjar skolan igen på Måndag.. Hmhm.. Blir nog skönt att komma tillbaka till rutiner.. Men mjeh.. Det har varit sååååååå skönt att vara ledig ^^


Som ni vet är lillsyrran här hos mig och vi har ätit sushi och gått på Bio. Narnia såg vi. Mycket bra, mycket bra.. :)


 

 

   


Nu håller hon på att fixa sig i badrummet.. Borde följa hennes exempel.. :p För nu skall vi snart in till stan och äta sushi.. IGEN. Heheh.. Så kul att hon tycker om det.. Namnnamnnamn.. <3


Ha det finfint <3

Av ninnej - 7 januari 2011 12:39

God morgon! Eller God middag. Blir det väl vid det här laget. Har lite svårt att fatta såntdär...


Nu väntar jag i alla fall på att min lillasyster skall komma hit till Götet för lite förstklassig MYS! Åh vad det kommer bli myyysmyysmyys <3 


I går blev jag ju som sagt väckt av Sara och Angie.. Och de hade med sig frukost! Det var HUR underbart som helst :D


Sedan åkte jag med Karl till klätterlabbet och fick smaka på min höjdskräck! Oj oj oj. 1-2 meter över marken började kroppen skaka och ögonen svida medan jag kollade på Karl och skakade på huvudet..

Det var mindre kul. Men upp igen i väggen var det och jag kom lite och lite högre för varje gång. 

Inte kunde jag hålla i mig särskilt länge heller. Men det var kul trots allt. Rolig och annorlunda miljö. Karl var superduktig och det var roligt att titta på honom bete sig som en apa ^^

Men det blir nog snart igen, hoppas jag.. Utmana rädslor är kul. Hehe...


Sedan bar det av vidare till Victoria i min klass för att spela sällskapsspel med henne och en massa roliga människor. Hade superkul där med :D


M-m.. Jag har det väldigt bra :D

Nu skall jag göra mig i ordning för att hämta lillpluppan ;)

Ni hittar hennes blogg HÄR.


  


Av ninnej - 6 januari 2011 14:45

I morse vaknade jag av att det knackade på dörren..

Och där stod det inte två tjejer från Jehovas Vittnen, utan Angelica och Sara!! Hahah.. Jag blev så förvånad. De kom in och sa "vi har med frukost!"


Det var verkligen det bästa.. Så himla bra.. Fina fina tjejerna <3 Tycker så mycket om er tvååååå!! <3<3<3 Tacktack!!


      

          


Ha en finfin dag <3 Snart skall jag åka och klättra! 


Många kramar <3

Ovido - Quiz & Flashcards