ninnej

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

SJÄLVMORDSBENÄGEN JULSHOPPING. FY FAN!

Av ninnej - 18 december 2010 14:49

Åh fy fan.

Endast de mest självmordsbenägna julshopparna ger sig idag ut bland resten av de galna människorna..

Nu är allting tillåtet. Sura miner, puttande, knuffande och allmänt idiotiskt beteende.


Är på vippen att börja skälla på en skara tanter som vickar fram på sina broddar och bara trycker sig förbi en.. I samma veva som de fnyser "ungdomar.." under sina fjun till mustasch och VIDRIGA pälsmössor.. Eller när en mamma med barnvagn kör på en bakifrån i rulltrappan så jag tappar balansen.. Mamman märker det inte, för hon är fullt upptagen med att skälla på någon stackare i telefonen, medan hon försöker förhindra sin skrikande snorunge från att ramla ur vagnen..


Idag har vi inte tid med hänsyn eller ett extra leende.. Det är julafton om 6 dagar! Och vi har inte haft TID att handla klappar innan.. Det måste ju alla fatta.

(Jag var klar innan jag gick dit, men var tvungen att ta mig från A till B och tänkte att det var smidigt att gå igenom stan..)

Jag tror att jag kommer bli dement innan jag gör om det.

För idag är det anarki bland kapitalisterna. Julen har blivit totalt smaklös och avskräckande..


Jag tänker i alla fall inte glömma bort det allra viktigaste.. KÄRLEK!


Make love. Not war with this material christmas.. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninnej - 25 juli 2012 17:34

Folk kan skatta sig lyckliga för att jag är lättretad men inte särskilt hetlevrad.  Vad gör jag?  Odräglig fjortisskille med scooby-doo skägg visslar bredvid mig på bussen. Jag tittar åt hans håll och han tittar på mig. Flinar med plackbelagda ...

Av ninnej - 24 juli 2012 19:41

Önskar ibland att jag inte visste skillnaden mellan rätt och fel.  Att jag, varje gång jag fylldes till randen av hat och elaka ord bara hasplade ur mig dom.  Istället för att sitta tyst med händerna i knät och tänka på att det snart är över. Or...

Av ninnej - 22 juli 2012 16:49

När hatet ställs på sin spets kan jag se kärleken mycket tydligare.   I dag är det ett år sedan inälvorna slog knut i magen och hjärtat började pulsera i halsgropen.  Ett år sedan tårarna forsade medan jag försökte få kontakt med mina nära och ...

Av ninnej - 21 juli 2012 10:20

Eftersom bloggplatsen numera gjort det möjligt att blogga via mobilen så tänker jag ännu en gång försöka komma igång med bloggandet igen. Man kallar det bloggtorka. En blogg som torkat ut. En blogg som saknar innehållet av fuktiga texter. Eller...

Av ninnej - 23 januari 2012 19:55

Jaha, tänker ni igen och igen.  Jag har haft den största "bloggtorkan", som det kallas, sedan Ålesund brann men med diskvatten upp över armbågarna kryllade det av tankar igen. Tankar som för det mesta innefattade hur ont man får i ryggen av att dis...

Ovido - Quiz & Flashcards