ninnej

Alla inlägg den 18 december 2010

Av ninnej - 18 december 2010 23:10

Nu, medan uppdateringar laddas ned till min lilla mobil passar jag på att skriva här..

Är väldigt trött och känner mig mycket mammig och duktig idag.

Har hunnit med en hel del saker ;)


Som ni vet var jag på genomfärd i stan förut och var tvungen att köpa mig en rykande färsk doughnut som var så god att jag höll på att tappa fattningen. 


  

Och sedan har jag slagit in alla julklapparna och lagt de i olika påsar. Eftersom julen firas hos pappa i år, för första gången på väldigt många år har jag lagt presenterna som skall dit i min väska som skall med...


Dessutom skall jag ha med mig tre kompanjoner! (De har packat sina väskor för myycket länge sedan, och de längtar SÅ mycket!) Så allting till dem har jag packat också. De skall ju ha mat och gotte (det är ju JUL) och sin stora IKEA-låda att bo i, och sedan skall de ju åka kollektivt i morgon i kylan har jag lindat in deras resebur i en tjock ulltröja, så detnskall isolera så bra som möjligt... Det blir nog bra ^^ 


  

I tillägg till allting har jag även gjort lite julgodis XD

namnanmamnamnamnamnaman <3




        


Detta blir nog sista inlägget på ett tag antar jag ^^ 

Tar jullov från alla onödiga elektroniska prylar och stress-lessar på landet på Orust. Där skall fötterna värmas vid brasan och iskalla promenader skall gås.. Såna som man blir helt stelfrusen i ansiktet av... Mysmysmys... 

Nu är det helt klart Jul!


Önskar er alla goa' läsare en riktigt GOD JUL var ni än befinner er.. <3

Massor med KÄRLEK från Ninnej...

Av ninnej - 18 december 2010 14:49

Åh fy fan.

Endast de mest självmordsbenägna julshopparna ger sig idag ut bland resten av de galna människorna..

Nu är allting tillåtet. Sura miner, puttande, knuffande och allmänt idiotiskt beteende.


Är på vippen att börja skälla på en skara tanter som vickar fram på sina broddar och bara trycker sig förbi en.. I samma veva som de fnyser "ungdomar.." under sina fjun till mustasch och VIDRIGA pälsmössor.. Eller när en mamma med barnvagn kör på en bakifrån i rulltrappan så jag tappar balansen.. Mamman märker det inte, för hon är fullt upptagen med att skälla på någon stackare i telefonen, medan hon försöker förhindra sin skrikande snorunge från att ramla ur vagnen..


Idag har vi inte tid med hänsyn eller ett extra leende.. Det är julafton om 6 dagar! Och vi har inte haft TID att handla klappar innan.. Det måste ju alla fatta.

(Jag var klar innan jag gick dit, men var tvungen att ta mig från A till B och tänkte att det var smidigt att gå igenom stan..)

Jag tror att jag kommer bli dement innan jag gör om det.

För idag är det anarki bland kapitalisterna. Julen har blivit totalt smaklös och avskräckande..


Jag tänker i alla fall inte glömma bort det allra viktigaste.. KÄRLEK!


Make love. Not war with this material christmas.. 


Ovido - Quiz & Flashcards