ninnej

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

ORGASM SARCASM

Av ninnej - 23 januari 2012 19:55

Jaha, tänker ni igen och igen. 

Jag har haft den största "bloggtorkan", som det kallas, sedan Ålesund brann men med diskvatten upp över armbågarna kryllade det av tankar igen. Tankar som för det mesta innefattade hur ont man får i ryggen av att diska här, hur kylskåpet låter och hur jag inte kan eller kommer sluta störa mig (om än lite) på de ständiga fotbollsträningarna här utanför. 


Nåja. Medan jag själv skadar mig tarftligt ordentligt i axeln genom att dra på mig ett par för tighta jeans kanske jag skulle ta mig ett träningspass vid sidan om de galna fotbollsmänniskorna utanför. Morgonens alldeles för snabba ryck resulterade faktiskt i att jag hela dagen haft smärtor of doom i axeln. Stelopererad, nackspärr.. You name it. 


Men bluh. Första skoldagen på en månad väl avklarad kurade jag ner mig och min axel (resten av min kropp gick o gjorde vettiga saker) under arton lager diverse dammiga filtar i soffan. Med datorn nära till hands blev P3-guld något vettigt att kolla på. Trodde jag. 

Än en gång blev det bevisat. Såndära populärmusik, eller vad det nu är, passar tydligen inte mig. Framträdandena (Förutom First Aid Kit) var tröttsamma och det hela slutade med att jag somnade mitt emellan ett growlande tjejband och Salems någon fumlande programledande. Men HAHA (!) var det någon som såg Tove Styrkes reaktion när de gjorde hennes låt under allsångs-delen? Hon rynkade på näsan när tjejen sjöng falskt. Hahh.. Snorunge alltså. I Övrigt såg artisterna måttligt roade ut när de körde deras låtar. Varför? 

Var det dåligt? Var det tråkigt? Var det elakt/rasistisk/sexistiskt? Jag fattar inte.


Ja nej nu räcker det med sånthär. Tar min stela gamla kropp (och försöker påminna mig själv om att jag 22 och inte 122) och går ner till tvättstugan.

Sen blir det min för tillfället jämngamla Allan Karlsson som får underhålla mig resten av denna aftonen.



Piss out.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninnej - 25 juli 2012 17:34

Folk kan skatta sig lyckliga för att jag är lättretad men inte särskilt hetlevrad.  Vad gör jag?  Odräglig fjortisskille med scooby-doo skägg visslar bredvid mig på bussen. Jag tittar åt hans håll och han tittar på mig. Flinar med plackbelagda ...

Av ninnej - 24 juli 2012 19:41

Önskar ibland att jag inte visste skillnaden mellan rätt och fel.  Att jag, varje gång jag fylldes till randen av hat och elaka ord bara hasplade ur mig dom.  Istället för att sitta tyst med händerna i knät och tänka på att det snart är över. Or...

Av ninnej - 22 juli 2012 16:49

När hatet ställs på sin spets kan jag se kärleken mycket tydligare.   I dag är det ett år sedan inälvorna slog knut i magen och hjärtat började pulsera i halsgropen.  Ett år sedan tårarna forsade medan jag försökte få kontakt med mina nära och ...

Av ninnej - 21 juli 2012 10:20

Eftersom bloggplatsen numera gjort det möjligt att blogga via mobilen så tänker jag ännu en gång försöka komma igång med bloggandet igen. Man kallar det bloggtorka. En blogg som torkat ut. En blogg som saknar innehållet av fuktiga texter. Eller...

Av ninnej - 8 januari 2012 14:44


TORKADE ÄPPELSKIVOR     Skiva äpplen i lika stora skivor ( man behöver inte ta ut kärnorna osv) Lägg på plåt i ugnen i 75 grader. Låt ugnsluckan stå lite på glänt och låt äppelbitarna torka i ca 2-3 timmar.  De är klara när det går att br...

Ovido - Quiz & Flashcards