ninnej

Alla inlägg under november 2010

Av ninnej - 8 november 2010 10:59

Nu halvsitter jag här framför datorn och känner mig allmänt stel. 

Tyckte nämligen att vissa leverfläckar kunde ta sig, så har mini-opererats i helgen! 5 stycken! :O Mohah... Och sytt för första gången.. -Bedövningsspruta är ingen hit.


                Efter många obekväma ställningar i natt lyckades jag ääntligen somna.. Endast för att vakna upp och inse att jag inte kan sitta :p (tog bort en precis ovanför rövi :p öhöhöh..) Och då funkar det dåligt att vara på labbet.. och sitta och luta sig över bordet och pilla.. Not today.

                Hoppas det ger med sig lite tills i morgon.. Annars lär jag nog dö.. :p


Hann i helgen plocka lite mera svamp, gå lååånga promenader och äta min bonusmammas godagoda nybakta bröd! Namnam.. -Lite farligt, men. Huhah.. Frosten hade kommit på Söndagsmorgonen och jag var snabb att dra fram min kära kamera och ut att fota. Fina kort tror jag det blev :) Laddar upp några i kväll!


Nu har jag suttit tillräckligt, känner jag.. Vet inte riktigt hur jag skall spendera dagen.. Blir väl ut att gå.. Kanske köpa lite garn och en ny virknål... Så kan jag stå och virka i alla fall XD haha.. Det är lite roligt detta... Som B säger "Skyll dig själv.."

                     Jah.. Så fåfäng som jag är, så får jag väl det :p Möh. Men om jag vetat att det skulle göra så ont hade jag nog skippat. Tror jag. Hm.. Kanske.. Kanske inte XD


Ha en bra dag! Kramar


  En dag på labbet såg himlen ut såhär! :O 




Av ninnej - 5 november 2010 16:35

Rädda tigrarna, rädda barnen i afrika, rädda regnskogen, rädda ditten och datten.. 

JAG MÅSTE FAKTISKT RÄDDA MIG SJÄLV FÖRST! 


Säger inte att ni inte skall rädda saker osv.. Jag är kanske den mest "naiva" människan när det kommer till orden förändring och förbättring.

-Vi kan alltid göra skillnad! Glöm aldrig det.


...Men just nu tar jag en liten paus från räddandet av alla möjliga saker och räddar mig själv och min omgivning litegrann. Det kan behövas...


Skall inte framställa mig själv som något helgon.. För det är jag verkligen inte. Jag visar fuck-you till killarna som visslar och jag häver rösten så högt jag bara kan om jag tycker att någon är orimlig.. 

Men hursomhelst. Jag brukar sträcka ut min hand till tanter vid övergångsställen, eller fråga om det går bra om jag ser att någon sliter med något. 

Senast i går frågade jag en tant som gick väääldigt långsamt ned för en lååång trappa om det gick bra... 

Jag fick tillbaka ett underbart leende och ett "tack, men det går sakta men säkert, detta... tacktack.." Ungefär... Jag log tillbaka och gick vidare.. När jag var nästan längst ned i trappan hör jag tanten ropa efter mig "det finns verkligen änglar lite överallt!-Tack skall du ha!"


-It fuckin' made my day!


Nu har jag precis kommit hem från min första officiella "rädda dig själv-happening".. Vilket innebär att jag suttit i lite drygt tre timmar på Science Fiction Bokhandeln här i Göteborg och lärt mig amigurumi! Se bilden nedan så förstår ni vad jag gjort... Den ser ut att vara enorm, men den är typ 10 cm hög, och virkad. Väldigt väldigt sööööt!


  




Av ninnej - 5 november 2010 08:03

Haha.. efter att ha bestämt mig för att inte gå till skolan.. Säkert hundra gånger, för att sedan ändra mig, sitter jag nu påklädd framför datorn med frukosten bredvid mig. Alltså.. Jag har ändrat mig igen. Så fort jag gick upp ur sängen löste det sig :p -going to school. 


Jaja.. I dag händer inte mycket, så vet inte ens varför jag skriver, när jag inte har nåt att säga. Ahhhhh.. Men får för mig att det är viktigt ändå. 


Nu skall jag åka! Tjotjing. 



Pan och jag posar ;)

  

Av ninnej - 4 november 2010 17:31

Hallå vad det var länge sen! :O

Hehe.. Jag har nämligen hållit på en en hel del grejer. Som att vara i skolan.. Vara i skogen.. Träffa kompisar och mata ankor med äpplen. 

Inte alla ankor gillar äpplen, men jag tror att de blev glada ändå..


Har sett filmen Magnolia, fått reda på att jag inte fick godkänt på tentan i Dentala Material, och godkänt på vaxtandsprovet vi hade för en stund sen.. om ni nu hänger med.. 

Är egentligen allmänt nöjd... Lite så. Har träningsvärk i magen idag för att jag skrattade så mycket i går. HAHAH! Och DET var länge sen :D


Jaja.. Det blir väl till att göra lite vettiga saker idag... Städa lite.. och byta spån hos bebbarna ;D

Hoppas ni kan hitta ljusglimt i höstmörkret! Kramar <3


  

Av ninnej - 1 november 2010 09:42

Efter en helg med både skratt och tårar sitter jag åter igen här. Är så småningom på väg till skolan, och äter väldans god frukost.. Kände jag var tvungen att unna mig det i dag! ^^

Funderat lite på att börja med ljusterapi... Alternativt skaffa mig en dagsljuslampa att sitta med någon timma varje dag.. Mörkret tar verkligen KÅL på mig... 

Inte att mitt liv är så stabilt att det endast är mörkret det beror på.. Men man kan ju alltids försöka... 


Har varit på Orust över helgen.. Druckit massa the, pratat mycket och varit i skogen en hel del och plockat svamp! 

Om ni kommer ihåg den lilla killen vars dop jag var i för några månader sedan, så kom även han och hans föräldrar på besök..! Och gud vad stor han har blivit! -På väg att bli en liten människa... Så roligt att se. 


Skönt att komma bort över helgen.. Känna frisk luft dra en i håret och bara trava runt i skogen. HÄRLIGT!

Laddar upp några bilder, men det kommer fler senare :)


Ha en bra dag!


     

  

Ovido - Quiz & Flashcards