ninnej

Alla inlägg den 18 november 2010

Av ninnej - 18 november 2010 21:47

Då var det sista kvällen i lägenheten...

Känns tråkigt att packa ned mina grejer igen efter så kort tid i denna lägenheten.. 

Men jag antar att det blir bättre i den nya... -.- 


Ni vill väl höra om hur mycket vi grälar och slänger med dörrarna.. Men det kommer ni inte få höra mycket om. 

Han hjälpte mig packa lite förut och vi gjorde middag tillsammans igen... Vi har bråkat EN gång sen vi gjorde slut, och that's it. 

Men det blir nog bra att komma härifrån...

Med:

Ett bord

Två fåtöljer

En gammal stol

En badrumshylla

En stegesak (till att ha böcker i)

Två sopsäckar med kläder och kuddar + täcken.

Två väskor med kläder

Tio stora flyttlådor......

                      och lite papperspåsar med mat och torrvaror...

...och säkert massa mera som jag glömt packa!



Det blir väl att somna till Krister Henriksson som läser Harry Potter och Fenixorden i kväll igen ^^ Ganska mysigt faktiskt. 


Jag antar att jag kommer blogga igen under morgondagen.. Men kan i alla fall LOVA ett inlägg under helgen! -Ni kanske vill se hur det ser ut?


Nåja.. Nu börjar verkligen mitt nya liv. Usch. Vi får se hur detta går :)


XxX


  


Du skal få en dag i mårå som rein og ubrukt står

og med blanke ark og farjestifter tel,
og kan da kæin du rette oppatt æille feil i frå i går
og da får du det så godt i måråkvelll,
og om du itte greie det og æilt er like trist
så ska du høre suset over furua som sist;

Du skal få en dag i mårå som rein og ubrukt står

og med blanke ark og farjestifter tel


(För den som inte är så bra på norsk dialekt..:

Du ska få en dag i morgon som ren och öppen står
med blanka ark och nya kritor till,
och då kan du rätta till'et som du gjorde fel igår,
och så får du det så gott i morgon kväll.
Och om du inte klara det och allt känns lika trist,
så ska du höra suset över furorna som sist:
Du ska få en dag i morgon som ren och öppen står
med blanka ark och nya kritor till.)





Av ninnej - 18 november 2010 21:33

Kommentar till BEROENDE AV KILLAR?


Hahaha på nått sätt tycker jag det är skönt att se, när det kommer till kritan, att "oj fan, det tänkte jag inte på att killen behövdes till" :P Medans vi killar, (inte alla) vet nästan allt vad ni tjejer behövs till xD


OIOI! Hello there..

Okej.. That was disgusting..


Då återstår det att se om jag kan klara mig. Vi märker i morgon när jag kört med släp för första gången... I'll give ya full report! 


XxX


  








Av ninnej - 18 november 2010 12:17

Ja, det tycker jag också att det var. Dags alltså.. Att skriva lite här.

Som ni kanske kommer ihåg så flyttar jag i morgon. Härifrån.. Från vårat lilla pre-war-museum. Tur att jag kan lämna alla bilder på oss här.. Så får han ta på sig grovhandskarna någon dag och göra vad han vill.


....Och en annan grej?

Jag är beroende av män! (Eller killar..)

Det första min hjärna tänkte när min dator behövde en massa vård "Shit.. jag måste ringa Karl.." 

Efter lite om och men lyckades jag till slut installera rätt grejer.. men tydligen är det fortfarande något med Direct3D eller nåt sånt.. Min vackra vackra skärmsläckare kan därför inte spelas längre... 

Datorn ser ut som ett jäkla minfält med alla möjliga filer liggandes överallt. Snark.. 


Duh. Jag vet vad felet är men inte hur jag skall göra för att få det rätt.

Och som nybliven singel/självständig kvinna blir detta som ett slag i magen..

Att min adventsljus-stjärna inte fungerar heller blir jag också galen av..

Och i morgon skall jag köra med SLÄP! -Ber till gud (eller vad fan han gillar att kallas...) om att det inte skall vara FÖR halt.


Inte för att just Karl kunde bistå med så mycket här ovan.. Men jag föreställer mig att jag inte kommer släppa killen som är en klippa på datorer, lite elektriker och en JÄKEL på att köra med släp.

För även om jag är hur händig som helst (och kan prestera det mesta med endast en träsko - watch me..) så kan jag faktiskt inte ALLT. 

Och det gör mig frustrerad..


Väldigt... 

Jag som liksom skall gå framför med ett gott exempel och visa att man kan klara sig själv utan hjälp av händiga karlar.. Verkar inte lyckas på denne fronten. Hrmpft.. När inte ens jag kan... Då vet jag inte rikigt. 


Men missuppfatta mig rätt. 

-Jag klarar mig. Finfint. 

Men visst behöver jag en kille ibland. Ett par starka armar som hjälper en att lyfta släpet upp på dragkroken.. 

Som rör i grytan medan man själv gör sista finishen framför spegeln innan våra gemensamma vänner kommer över på middag. 

Som säger att man är vacker.. Och inte minst.. Som plockar bort lösa hårstrån på mig, efter att jag duschat.. 


Men tro mig... Jag har haft allt detta... Så nu gäller det att klara sig själv.. Eller ha en kille i varje stad.. Som hjälper en med ovanstående..

Näpp.


Kära alla underbara, starka, omtänksamma killar (och alla andra av samma kön) jag ännu inte lärt känna..

-I DON'T WANT YOU! 

Ingen av er... Faktiskt. (På det sättet.... Be my friends plz...)


Cuz I got to ramble on. By myself... For a while..

On my way to hell - I'll meet you there... 



Ovido - Quiz & Flashcards