ninnej

Alla inlägg den 24 november 2010

Av ninnej - 24 november 2010 13:27

Ni vet.. Det där dagen som mamma kallar "örtävver" och som pappa inte bryr sig om eftersom han tycker han kör lite sånt varje dag.

När man släcker alla ljus, och tänder endast stearinljus. När man spänt tittar ur igenom fönstren och ser när så många andra släcker... 

Mysfaktorn är maxad, och det blir en liten timme att fundera på saker..

Jag funderar verkligen på att jag skulle kunna ha earth day lite då och då. Men låt oss nu inte överdriva.


När jag öppnade tidningen i morse såg jag att en moderatnisse (Jonas Ransgård) vill lägga ned Earth Hour. "Earth Hour är riktigt dålig symbolpolitik. Ett av de största problem vi har i världen idag är avsaknad av elektricitet, vilket orsakar tusentals människors död varje dag. Framtiden ligger inte i att släcka ner stora delar av vår värld, utan i teknisk utveckling och forskningsframsteg, säger han." Han har också sagt att det blir extra utgifter för Göteborg och att det inte har någon påtaglig effekt på miljön.


STRUNTPRAT säger jag... Denna lilla timmen handlar ju inte bara om att försöka dra ned på el-kostnaderna, utan också till eftertanke! 

Vi har så bråttom hit och dit, och att vi inte skulle hinna ha mysigt i 1 timme tillsammans med stora delar av världen runt omkring oss är bullshit.

För mig handlar det om att göra något gemensamt.

En sak att ha tillsammans, som inte innebär krig eller elände. 


Och det är EN TIMME. Så sluta nu med ditt pladder Mr. Ransgård. 

.....Det är faktiskt det dummaste förslaget på länge.


Så släck ljusen lördagen den 26 mars 2011 klockan 20.30

Även om vi inte sparar ett jävla öre.

-För gemenskap.


  


Av ninnej - 24 november 2010 07:17

Ta inte detta inlägg på största allvar. Det är en mycket trött människa som verkligen vaknat på fel sida av sängen son skriver...


Hölls vaken till småtimmarna i går kväll/morgon bitti av grannar som tyckte det var lämpligt att trampa runt och prata (helt normalt) och ha trevligt till typ tre-snåret mitt i natten.

Och vet ni vad jag gjorde? Jag ringde störningsjouren! 

Den ena tjejen som orsakade det trevliga högljudda snacket försvann med men personen som kom och sa till...

Detta ersattes med att personen som var kvar (de som var kvar) trampade frustrerat runt en stund till och småskrek och hade sig för att de inte kunde förstå att någon idiot hölls vaken när de hade trevligt.

Men ALLVARLIGT - Jag hörde exakt vad de pratade om. Hoppade till när de plötsligt skrattade åt ett skämt osv...


Somnade äntligen. Men öronpropparna så långt intryckta i öronen att det enda jag hörde var mina egna hjärtslag... Heh.

Och jag vaknade.. Av klampande elefantfötter (antagligen eftersom det är an elefantfarm ovanför mig...) och (antagligen elefanternas skötare) höll på att tappa (flera) saker i golvet. Drämde i dörrar och....

Ja.. Nu är jag klar.


Blir bara så jäkla grinig av folk som inte kan ta hänsyn. 

Blir också lite trött på mig själv som inte kan somna, och som vaknar så lätt.

Det är ju inte kul att skicka en brummande man på någon som har trevligt. Men jag fick mina tre timmar i alla fall. (Hrmpft?)

Sjukt pepp på tentan som väntar på mig idag.


-Uppdatering kring gravida/födande Sanja: Ingen. Har varken hört bu eller bä.

Så jag väntar fortfarande spänt!


  



Ovido - Quiz & Flashcards