ninnej

Alla inlägg den 10 november 2010

Av ninnej - 10 november 2010 22:13

Jaja! Ena dagen 400 besökare, andra dagen inga. Vet inte vad ni vill glo på! :p 

Ni kanske har fullt upp med att värma er eller störa er på snön.. vad vet jag!


Jag har i alla fall duschat nu, och plåstrat om mina.. jah, vad skall jag kalla dem... Sår? (Det låter ju så vääldans, väldans..) och det känns lite fräschare!


Har kollat på SATC en hel del, och förundras ju över det ständiga jagandet efter killar.. Jag är väl likadan så fort jag kommer ut ur detta hemmet, men jag hoppas ju att jag kan vara lugn ett tag och trivas i mitt eget sällskap.

Bara att tänka på det gör mig rastlös... Här händer det ju alltid nåt! Det är farligt att sitta still! Jämnt någon vid min sida...

I nästan 4 år har jag haft en trofast partner som alltid funnits där.. Och tanken på att lägga mig i ett badkar klockan 18 för att sedan ligga där tills vattnet blir kallt utan att någon tjatar känns alldeles alldeles för långt bort... (Så girls.. You know what to do..)

Jag kanske borde vårda vänskap och andra fabulous relationer. Nåja.. Skaffa flera vänner. Träffa folk. Woah. Nytt folk.. Uppleva.. Jaja. 

Det var inte det jag skulle skriva om.


Jag skulle däremot ta upp det faktumet att killar inte hör av sig.

Whoot? Det händer väl bara på TV. 

Eller...? Det har i alla fall inte hänt mig.

Men här om dagen fick jag berättat för mig att en kompis hade träffat en kille.. Pratat lite varje dag och sånt.. Umgåtts en del.. Och sen festat. Efter en fest följde hon med honom hem.. Hon trodde att de hade någonting...

Efter detta hör han inte av sig... Svarar inte om hon försöker nå honom heller.


Och jag kan inte låta bli att känna hur arg jag blir. WTF!? Vad är ni för killar som tror sig vara så viktiga (eller vad ni nu tror) att ni inte hör av er  till en tjej ni faktiskt har haft något ihop med?

Det går ju att prata? Eller?


Att blanda ihop min feministiska livsåskådning med denna sortens inlägg känner jag att kommer gå lite över styr..  


Att män är svin (vanligtvis inte direkt min åsikt) blir ett faktum när jag hör om incidenter som denne. 

Alla historier man hör, alla filmer, tv-serier osv. Bygger inte på en myt om den sviniga killen, utan på SANNING

Jag tänker inte dra alla över en kam, men är det så att alla män är SVIN?

När går en gräns för en man att vara ett svin... Vet de inte hur de skall bete sig??


Här är ett tips: (Och jag stod inte heller först i kön när den sociala intelligensen delades ut...)

USE YOUR MOUTH!!!!!!!!!!!


Jag blir (censurerat sagt) FÖRBANNAD. 

Det faller tillbaka på arrogans, på social inkompetens, skyhöga tankar om sig själv, och tron om att man kan behandla folk som skit, såvida de inte passar in.


Jag vågar inte ens tänka på vad som skulle hända den stackars killen som någon gång i framtiden inte skulle höra av sig.... Och frågan är: Vad FAN skall jag göra åt saken?


Och du? Jante is back = Du är inte BÄTTRE än någon annan. - Tro ALDRIG det!!!


  



Av ninnej - 10 november 2010 22:11

Det blev så många bra kort från helgen att jag beslöt mig för att dela upp dem i olika teman, så ni inte blir snurriga. Enjoy! ;)


KLICKA PÅ BILDERNA FÖR FÖRSTORING!


   





















 








































   




















 




















  


















Ovido - Quiz & Flashcards