ninnej

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av ninnej - 24 oktober 2010 22:12

Kära du.

Du skall veta jag försöker...

Men om inget av detta betyder någonting för dig.. Att jag ställer upp och förväntar mig något tillbaka när jag har det svårt.. Så vet jag inte.

Tänk igenom vad jag har gjort för dig...? Till exempel förra sommaren...?

Du kanske tycker att du gör väldigt mycket för mig.. Och det kanske du gör.. Och det värdesätter jag i så fall..


Jag vet inte hur många tårar jag fällt därför att du inte kan lyssna på det jag har att säga... 

Att du inte kan acceptera att mitt förhållande tagit slut, att jag förlorat fotfästet och ger mig stöd här jag står istället för att fortsätta be mig om att göra saker och ge mig dåligt samvete. (Dåligt samvete har jag redan loads of.. Så snälla!)


Men om skitsnack och bråk är så viktigt för dig.. Om du säger att "Life is a bitch and then you die ;)"  

Att du kan vända på klacken utan att ge mig en chans att vara svag i våran vänskap.. Om jag bara är ett sandkorn i din sandlåda av människor du gärna slänger undan därför att de inte passar dig, så var så god. Men förvänta dig inte att jag finns där för dig.. Även om risken för att jag gärna vill hjälpa ändå, är stor. 


Jag tror att du tycker om mig när det passar dig... Och just nu är jag ingen diamant du vill spara på.. Och då slängs jag till hajarna.

Jag hoppas jag tar fel i allt ovan, men våran vänskap känns dödsdömd..

-Oavsett vad jag ropar så ropar du högre..

-Om jag slåss så vevar du med armarna så jag inte har en chans.. 


Enligt dig finns jag inte där. Tänk efter lite... Vi har haft underbara stunder den senaste tiden. Men jag är inte där jag brukar vara just nu. Det vore underbart om du kunde acceptera det. Fatta hur jag är.. Ta mig för den jag är.. 


Jag finns här  för dig.. Till 110% och lite till. Jag älskar dig. Så det räcker och blir över... Nu är det upp till dig...

Jag vill att du skall finnas i mitt liv, men inte enbart efter dina principer. Jag vill respektera dig, förstå dig och fortsätta att vara din vän..

Vänner pratar inte skit om varandra..I så fall vill jag inget dela med dig.


Hoppas du tänker igenom detta.

Kärlek L.


  

Av ninnej - 24 oktober 2010 21:12

  Sådär! Då var man hemkommen. Är trött som en strumpa... Vet inte om man säger det på svenska.. Men om mansäger det på norska kan du ju föreställa dig hur trött en strumpa kan vara...

Stodde två bilder från morsans facebook:)

LERKE - KLUBBMÄSTARE - PÅ SIN SÖRBYS VAGANT

Vackert par eller hur? 

  

Sen var det cafépersonalen (och Lerke med min berömda toast.. hehe)

Visst är jag nästan FÖR snygg?? :D



Haha.. Jaja.. Nu skall vi sluta ha så jäkla kul. Mjeh. God natt på er.. Är trött.. Sa jag det? :p

Av ninnej - 24 oktober 2010 16:17

God eftermiddag alla trogna läsare... Och ni andra :)I natt har jag varit på helikopterutflykt till någon ögrupp på M med en massa oartiga ungdomar som jämt tyckte att allting var en tävling. Närå.. Jag drömde detta. Alltså. Somnade som en stock igår med och sov suupergött här i Ulricehamn. Lillsyrran Lerke skulle tävla dressyr idag i Klubbmästarskapet så då var det bara att packa på sig varma kläder och bege sig till ridklubben.. Som ni kanske vet tycker jag väldans mycket om hästar och djur, så jag har njutit i fulla drag! Har även voluntärarbetat i ridklubbens kafeteria och gjort toast som alla (enligt Lerke) pratade om och ville ha.. Hehe. Jag skiter i vilket. Toast är jag bra på ;) Nu sitter jag inomhus med magen full med kakor! Inte lika kul nu nä :p Och har sjukt ont i huvudet...... Ingen aning om varför! Men jo. Min grymma lillsyrra som var yngst av alla de tävlande smet väg med två förstaplatser!!! Hon är bara för bra xD bland dessa var en som avgjorde att hon blev klubbmästare!! Graaaaaattis syrran!! Du är bäst ;) Jaja. Det blir väl hemfärd strax och hem till verkligheten.. Blah. Jaujau.Vad har ni hart för er denna regniga dag? Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards