ninnej

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av ninnej - 22 oktober 2010 22:27

Ojoj. Det verkar som om jag faktiskt kan somna idag. Fick ett suverän idé om skalbaggedokumentär som sovmedicin.. 

Annars är det ju helg, och inget vettut att skynda sig tidigt upp för i morgon. Så det blir nog dunder after all. 


Det är Fredag. Och jag är hemma. Första freddan sen jag började skolan typ. Haha. Och det känns konstigt. Men så är det när man köper dator.. Snark. 

Vill läsa en BRA bok nu. Eller bara anteckningar från diverse föreläsningar eftersom vi har tenta på Torsdag. 

Tenta varannan vecka kinda gives me a little ångest.. Mjeh. Överlever väl detta med!


Hittat massa kort från sommarens semester, och på många av korten envisas jag med att sträcka upp armarna i luften. Ser suuuperhärligt ut. Skulle gett mycket för en liten "fjellvandning" nu. Över dagen eller så....

Undrar om man kan gå till Ulricehamn... (Skall dit imon...) Eller till centralen i alla fall.. Stanna på vägen och äta lite proviant och ta kort på utsikten. Awh... I miss nature now... 


Nåja. Nu skall jag se om det går att titta lite på Idol på nätet. 

Don't let the bad bugs bite <3


Väldigt glad på toppen av "Andersnatten"  


   Ännu gladare lite längre bort på "Andersnatten"

Av ninnej - 22 oktober 2010 17:50

"Nej till Rasismen" "Har du röstat på SD - ta bort mig som din vän" "Kan denna soptunnan få flera fans än Laila Bagge" osv.

Om du som jag, är flitig facebookanvändare känner du säkert igen någon av ovanstående... Man kan gilla eller låta bli och man kan välja vilka evenemang man vill gå på... Ett smidigt sätt att sprida och motta information.


Om vi snackar politik/samhälle och lite större frågor är Facebook å ena sidan ett försiktigt sätt att föra fram sina åsikter. Oftast är man lite försiktig i sina gilla-grejer eftersom halva släkten kan se... (man kanske inte gillar swingerspartys eftersom morsan kan råka titta...) Men hursomhelst. Det var inte dit jag ville.

Om jag nu gillar "nej till rasismen" och "ja till bilförbud i Göteborgs Innerstad" för jag fram min åsikt på ett accepterat och tillbakadraget sätt. Jag gör inget skandalöst, utan jag trycker på en knapp, och oftast är det ingen som bryr sig så mycket... Det blir inte samtalsämnet på nästa släktträff i alla fall.


Å andra sidan är facebook väldigt mäktigt. Se bara på alla demonstrationer som dykt upp på sistone...


Jag tror att det börjar bli "inne" igen att vara politisk aktiv eller också intresserad av kultur- och samhällsfrågor och måste säga att jag tycker det är fantastiskt! Det får inte glömmas hur mycket man kan ändra på här i Lilla Landet Lagom och runtom i världen så länge man har viljan...!

Och skit samma om det enda politiska man företar sig är att gilla några grupper på facebook som möjligtvis kan ändra något. Om inte hela världen, så kanske ett par människors inställning till saker och ting. 


Enligt dagens Metro är ungdomar idag Digitala Hippies.

Och jag måste säga... So what? Så länge man lyckas ändra något, eller föra fram viktiga åsikter, spelar det ju ingen roll om man är digital eller analog hippie. 


Så.. Fuck War - Let's Dance!


  

Ovido - Quiz & Flashcards