ninnej

Alla inlägg den 19 juni 2011

Av ninnej - 19 juni 2011 23:00

1 KM SIMNING - 36 min. 

Kom äntligen iväg till simhallen och avvärkade 20 ganska jobbiga längder. 

Märkte av det långa uppehållet medan näsan fylldes med vatten. Snark. Men jag tog mig ändå dit.. Och fullförde.

Förr i tiden simmade jag 1 km på max 25 minuter. 


6,16 KM CYKLING

http://runkeeper.com/user/ninnej/activity/40027790

Och som vanligt när jag cyklar kring Åby så regnade det. Värk i låren.. :p

Av ninnej - 19 juni 2011 22:56

Avslutar kvällen med detta härliga klipp från en av Robbie Williams konserter. 


Börjar ikväll även med en ny rubrik här på bloggen som inte kommer publiceras via facebook, men finnas här ändå = träningsdagbok! Kommer med hjälp av runkeeper och viljestyrkan som kanske finns inom mig komma i form igen för att slutligen kunna springa 1 mil på 1 timme. Kondition har aldrig varit min grej, så detta blir spännande!


Av ninnej - 19 juni 2011 14:04





Det är svårt att fånga på bild hur småååå de är! 




     

DJUR · FOTO
Av ninnej - 19 juni 2011 12:03

Vaknade flera gånger i natt av att det var trubbel i sagoland. Något jävla trähus i terrariet var kul att dunka mot glaset. Jag trodde jag skulle få spel.... Och nu är det lika förbannat kul att gräva och gnaga på trädelen av skiljeväggen. Den är väl i vägen. 

Missupfatta mig rätt nu. Det är de vuxna gerbilerna som gör detta. 

De små ligger ihopkurade och sover för tillfället på en yta som inte är större än en femma. 

...Eller två femmor. De är så små. Och så bedårande. 


Äter frukost nu innan jag skall bege mig till Åbybadet (med öronproppar för att slippa alla jädra skrik) och simma några kilometer. Är i ovanligt dålig form i dagarna, men det ändrar sig fort bara man kommer igång igen.. 


Har även införskaffat en liten mynta-växt som jag stoppar blad från i mitt te.

Mamma har hur mycket som helst hemma hos sig och det är bara så himlans gött!!


 

Ovido - Quiz & Flashcards