ninnej

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

VARFÖR KOLLA PÅ EN MÄNNSIKAS SKALPERING?

Av ninnej - 20 februari 2011 15:04

Hejsan och vaddå blå söndag?

Vilket vackert väder!!!!!!!


Spenderade gårdagen hemma hos Karl och hans rumskompis.

Vi åt mislyckad bönsoppa som faktiskt blev rätt god ändå, när man tog i de stekta spamparna och örtoljan ringlades över...

Det snackades och grejjades till grabbarna beslöt att vi skulle se Inglourious Basterds. 

Jag sa Nej fy fan, men fick inte en syl i vädret.  Dessutom hade jag köpt chokladbiskvier, så jag tänkte att jag kunde sitta under en filt och äta ifall det blev för illa.

Herregud vad mumsigt det var...

Inte filmen dock. 

Som vanligt började jag grina någongång i början på grund av människans ELAKHET.. 

Mycket i filmen är roligt och bra, men SÅ mycket kunde lämnats åt fantasin.. Jag tycker det är jobbigt att se när en människa, god eller ond, skalperas. 

Det är fanimig VANSINNIGT att sitta och kolla på en sådan sak.


  




Sedan var det att trängas i en 90-säng med Karl. Det var ju mysigt det också... På sitt sätt..


Och nu har jag pluggat materiallära en stund... Och det verkar som att jag kan allting. 

Jag förstår liksom inte varför jag inte klarat tentan innan.

Så.. Antingen så kan jag verkligen allt.. Eller så kan jag ingenting. 

Blir till att gå igenom några gamla tentor nu ;)

 
 
Ingen bild

Sven

20 februari 2011 15:31

Hoppas det blev riktigt mysigt ;)

 
Cattis

Cattis

20 februari 2011 19:17

O mysigt vart det, så härligt att sitta utan stress och äta en stor, smarrig frukost.

Hehe, eller hur blir man lite avis? Jag med.
Och jodå, pallen är beställd ifrån internet :) bondeofsweden.se, där kan man designa sin egen pall. Så himla kul.

Kan hålla med dig om att Inglourious basterds är ganska brutal. Men jag måste säga att jag tyckte den var riktigt jäkla bra. Älskar hur allt är filmat, bra skådisar, kläderna och ja, överlag en riktigt cool film. :)

http://mamace.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ninnej - 25 juli 2012 17:34

Folk kan skatta sig lyckliga för att jag är lättretad men inte särskilt hetlevrad.  Vad gör jag?  Odräglig fjortisskille med scooby-doo skägg visslar bredvid mig på bussen. Jag tittar åt hans håll och han tittar på mig. Flinar med plackbelagda ...

Av ninnej - 24 juli 2012 19:41

Önskar ibland att jag inte visste skillnaden mellan rätt och fel.  Att jag, varje gång jag fylldes till randen av hat och elaka ord bara hasplade ur mig dom.  Istället för att sitta tyst med händerna i knät och tänka på att det snart är över. Or...

Av ninnej - 22 juli 2012 16:49

När hatet ställs på sin spets kan jag se kärleken mycket tydligare.   I dag är det ett år sedan inälvorna slog knut i magen och hjärtat började pulsera i halsgropen.  Ett år sedan tårarna forsade medan jag försökte få kontakt med mina nära och ...

Av ninnej - 21 juli 2012 10:20

Eftersom bloggplatsen numera gjort det möjligt att blogga via mobilen så tänker jag ännu en gång försöka komma igång med bloggandet igen. Man kallar det bloggtorka. En blogg som torkat ut. En blogg som saknar innehållet av fuktiga texter. Eller...

Av ninnej - 23 januari 2012 19:55

Jaha, tänker ni igen och igen.  Jag har haft den största "bloggtorkan", som det kallas, sedan Ålesund brann men med diskvatten upp över armbågarna kryllade det av tankar igen. Tankar som för det mesta innefattade hur ont man får i ryggen av att dis...

Ovido - Quiz & Flashcards