ninnej

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av ninnej - 22 februari 2011 17:43

Nu gick luften ur mig. Sitter med inälvorna i halsen, tårar i ögonen och hjärtklappning...


Vilken jävla sjuk värld vi lever i... 

Titta nu på denna!!

Tänk inte: Nej jag kommer må dåligt, blablablaaaaaaaaaaaaaaa....

Det är VÅRAT ansvar! Titta och agera..





The international campaigns by PETA and our affiliates to protect these abused lambs and sheep are gaining strength. Dozens of leading retailers – including  –H&M, John Lewis, Gap Inc, Next, Abercrombie & Fitch, Matalan, Hugo Boss and Adidas are moving away from wool from mulesed lambs or have banned it outright.

(Klädföretagen nedan är alltså mer eller mindre OK att köpa kläder bestående av ull ifrån.)

H&M,

John Lewis,

Gap Inc,

Next,

Abercrombie & Fitch,

Matalan,

Hugo Boss

and Adidas

Av ninnej - 22 februari 2011 17:03

För de som vet vad Cortitrol är, så gick jag och tog en sån nu. 

För er som inte vet vad det är... Så tog jag en sån i alla fall.. :p


Man kan väl säga att det är ett naturläkemedel mot det mesta. Främst kokande gröt i huvudet.. Och annat. Cortisol-control, typ för er som är insatta... 


Men det var väl inte det jag skulle säga. 

Jag känner bara att jag måste skriva av mig innan jag spricker. 

Dagen i dag i skolan gick så fullständigt åt helvete.. SJUKT stressigt, och många nedturer... Men med huvudet högt och näsan i vädret kom jag ur röken över slagfältet utan en enda tår rinnande längs min kind..

Jag var tvungen att börja om från början, då min krona gick sönder. 

Vaxa, gjuta, slipa...

  IGEN..

Och sedan bestämde jag mig för att sätta kyvetten åt fel håll när guldet skulle slungas in.. Så det sprutade ju bara runt inne i ugnen.

  SNARK..

Kanske skall ringa polisen och säga att jag saknar min hjärna.. Liten, kletig, ganska fluffig sak, sågs senast Söndag afton...

Anywho.. Kort förklarat, hade jag kommit längre i processen i går när jag gick hem än vad jag är nu, idag! Och det.. Det kunde väl varit värre... 


Dock blev mitt lilla mistag ganska snyggt!

Det är ju inte varje dag man får leka med material till 300 kr/grammet! 

  Inte för att jag fick leka... Men.. Det bara blev.


  

  


Sen gjöt jag faktiskt en liten grej i silver idag också. Som inte alls har med tänder att göra... ^^

Hann inte klart med den idag mellan varven, så det får bli senare. Publicerar det då!


Känner mig redan lugnare..

Blir nog att leka lite med gerbilerna medan jag läser på lite om olika vaxtyper ^^ 

Det känns LUGNT inför Omtentan (sista försöket) i morgon i alla fall! Och det äääälskar jag att det gör! 


Ha det fint så länge, och Wish Me Luck i morgon!!




Ovido - Quiz & Flashcards