ninnej

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av ninnej - 7 mars 2011 13:14

Herregud. Nu hoppas jag innerligt att någon kan förklara för mig varför man skall äta Halalslaktat kött. 

Vi lever ju inte i stenåldern längre. 

Och ni får gärna bli arga. Men jag tänker aldrig i helvete äta något sådant.. Aldrig ens tillåta att det tillagas eller tas in i mitt hem. (nu äter ju inte jag "human-slaktat" heller.)


Nu hoppas jag inte att jag trampat någon på fötterna. Förklara mig gärna varför man skall äta halal om jag gjort det. 


OCH OCH OCH! Även om videon lite halvt propagerar för SverigeDemokraterna är det INTE min avsikt med att visa filmen. Röstar så grönt det bara går. 


"I religionens förtecken tillåts detta av Fredrik Reinfeldt och övriga partier, utom SD.
Reinfelt har varit på ett Halalslakteri, och ändå förespråkar han den här grymma metoden där djuren ligger och suger luft direkt ur luftstrupen medan blodet rinner ur. Djuren är vid fullt medvetande hela tiden med smärtan i halsen tills allt blodet sakta runnit ut och djuret till sist dör." -Från Youtube.


Av ninnej - 7 mars 2011 11:07

Somnade med ljuset på och ansiktet i boken i går och vaknade typ nu. 

Då kanske ni undrar om jag dreglade i boken... Men det gjorde jag inte.. Konstigt nog. Knycklade bara till några sidor lite..

Anywho..

Jag tänkte då jag att jag skiter i allting idag. 

Inte riktigt så dramatiskt som det låter..

Har lab hela dagen, och är typ strax klar. Har tvättid klockan 16 vilket innebär att jag måste åka tidigare från skolan.. OCH jag hade tänkt stanna hemma i morgon och plugga järnet. Men nu gör jag det idag istället. Och åker till skolan i morgon ändå. Blir så bra så :)


Boken är förresten mycket bra. Kafka på stranden alltså. Inte för att jag förstår så mycket än men det är så många vackra saker med.. Och jag verkligen njuter av att läsa och vill läsa så långsamt att jag får med mig allting. 


  


Ha en strålande dag <3

Ovido - Quiz & Flashcards