ninnej

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av ninnej - 6 mars 2011 19:28

Då har man pluggat en hel del. 

Det verkar som att jag har klisterhjärna nu i veckorna. Inte dumt, inte dumt...

Fick dock varva det hela med lite pausgympa ála crazy-dancing-since-nobodys-watching.. DET ÄGER XD

Inte för att det är vackert... Men jag har ingen spegel här som berättar det för mig.. :p


Känns som att jag har mycket på hjärtat ikväll. 

Skickat iväg en del mail till föreläsare vars hand-outs jag inte blir klok på.. Kan ju inte svara på några frågor när de inte skrivit svar nånstans.. Där får man för att inte gå på föreläsningar.. 

Och det vill jag lova att det är slut på...


Ni som hängt med ett tag kanske vet att jag och Karl (när vi flyttade till Kortedala) bestämde oss för att kolla hur länge vi kunde klara oss utan att koppla in teven. 

Och det gick ju ganska bra. 

Jag har fortfarande ingen tv! Vilket innebär att jag varit utan teve i nästan 8 hela månader.. (Alltså. Ingen TV finns att skåda i mitt hem).


Det enda jag tycker är EXTREMT tråkigt är när jag säger att jag kollat på något program (typ solsidan eller något annat) så har jag flera gånger fått fnittriga kommentarer om att "..men du kollar väl inte på tv" eller "..men du har väl ingen tv?"

Och då blir jag ledsen.. Nåt så in i helvete faktiskt. Och som vanligt kan jag inte säga till.. Det blir ju jobbigt då. Bättre att hålla käften. 

När jag får såna kommentarer känns det som att jag mislyckats med min grej, eftersom jag fallit för frestelsen att någon enstaka gång sätta på ett program jag tycker är bra. 


Och det kan ni spara er för. Det är ibland skittråkigt att bo själv och vara utan "bakgrundsprat". Det är fullständigt deprimerande.. Jag vill också sitta passiv någon gång då och då och vara halvt järndöd medan jag stickar.

Här är HELT tyst. Och det är BARA jag. 

Det är faktiskt jobbigt att hela tiden vara tvungen att bestämma vad jag skall göra.


Ibland är det det bästa som finns, men ibland önskar jag verkligen att jag kunde sätta på dumburken och bara ligga där i soffan och bli matad med onödig information. MEN ICKE..


Så pleace. Jag ger verkligen fan i om ni "inte kollar så mycket på tv heller". Detta är ett val jag har gjort, ingen propaganda som jag försöker pracka på någon annan. 

Så om jag har lust att kolla på ett avsnitt solsidan så GÖR JAG DET.. Och om ni kollar varje avsnitt av Solsidan, Big Brother, Bonde Söker Fru, Och allt ni måtte tycka om.. SÅ GÖR DET. 

I judge nobody.. So don't judge me.


  

BILDKÄLLA

Av ninnej - 6 mars 2011 13:08

Mår allmänt FANTABULASTIC!

Mycket att göra.. men solen skiner så det känns ändå överkomligt... 


Planerna för månaden är följande:

Träna/röra på sig regelbundet..

Spara pengar..


Så då blir det såhär!

Köper ett månadskort som endast kan frakta mig inom Göteborg.. Vilket innebär att 20 minuters gångväg måste genomföras varje morgon.. Ungefär.

Jag provar det en månad, så får vi se hur det går!


Detta innebär ju att jag sparar ca 300kr och slipper köpa gymkort. Typ.. Jiihah. 

Nu måste jag plugga inför tenta på Onsdag. 

Inte alls skrivsugen..

Var nyss ute i det finfina vädret på promenix en timma! Såg en räv också... ;)

  

Ovido - Quiz & Flashcards