ninnej

Alla inlägg den 25 juli 2012

Av ninnej - 25 juli 2012 17:34

Folk kan skatta sig lyckliga för att jag är lättretad men inte särskilt hetlevrad. 

Vad gör jag? 

Odräglig fjortisskille med scooby-doo skägg visslar bredvid mig på bussen. Jag tittar åt hans håll och han tittar på mig. Flinar med plackbelagda tänder och fortsätter vissla. 

A:  Jag visslar tillbaka.
B:  Jag skriker åt honom att sluta vissla.

Jag sitter som en packåsna med x antal väskor på happycap-platserna på vagnen. Det är varmt som fan och hundratals platser lediga. 
Plötsligt upptäcker jag att en flåsande, illaluktande tant utrustad med något som såg ut som en gasmask klämt över halva ansiktet står och blänger på mig. 

A: Jag flyttar på mig och mina hundratals väskor.
B: Jag ber tant hitta sin egen plats så jag kan vara happycapp i fred.

Två killar står vid Vallgraven i Göteborg vid midnatt och börjar slänga skräp i vattnet. 

A: Jag håller käft.
B: Jag skriker åt dom att de för helvete tappade nånting.
C: Jag dyker ut i vattnet och plockar upp skräpet för att sedan slänga det tillbaka på killarna.

Detta har hänt de senaste 24 timmarna och jag har snällt hållt käft men undrar såklart vilka följder det skulle få ifall jag hade kortare stubin och inga möjligheter att kontrollera mig.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards